امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رمضان و امام زمان (عج)

ماه رمضان در دین مبین اسلام از جایگاه والایی برخوردار است، به طوری که خداوند متعال ماه رمضان را بهترین ماه‌ها و روزهایش را بهترین روزها و شب‌هایش را بهترین شب‌ها قرار داده است. مسئله دیگری که از اهمیت بالایی برخوردار است؛ ارتباط ریشه دار بین ماه رمضان و امام حجت مهدی منتظر(عج) است. امام صادق (ع) در حدیثی از آداب ماه مبارک رمضان را انتظار فرج امام مهدی (عج) و آماده شدن برای وعده خداوند به منظور برپایی دولت حق می‌فرماید، برهمین اساس باید گفت که ماه رمضان ارتباط عمیق با انتظار فرج و ظهور امام منتظر (عج) دارد. شرح این ارتباط، منتظران حضرتش را کمک خواهد کرد تا هر لحظه نورانی این ماه را با یاد آن عزیز، نورانی کنند و چنان باشند که مطلوب آستان قدسی او گردند.

عبدالحسین فخاری در کتاب رمضان و امام زمان (عج) از میان این ارتباط‌ها، سی مورد را برگزیده و کوتاه شرح داده است؛ و این در ضمن بیان سی ویژگی این ماه رحمت و برکت همچون لیله‌لقدر ، نیایش، اخالص، افتتاح، ابوحمزه، آشتی، انتظار، احسان، عفو ، احیا، افطار و فطر و ... بوده است.

گزیده کتاب رمضان و امام زمان (عج)

ماه‌ترین ماه سال، ماه رمضان است! ماهی که یک شبش «لیله القدر» است که برتر از هزار ماه (یعنی سی هزار روز و سی هزار شب) است و تازه این تنها فضیلت ماه رمضان نیست و دیگر فضیلت‌هایش کمتر از آن نیست: ماه نزول قرآن است؛ ماه تقوی است؛ ماه پیوند با ولایت است، ماه پذیرش توبه است؛ ماهی است که خوابش عبادت، نفس‌هایش تسبیح؛ دعاها در آن مستجاب و صدها مزیت دیگر که برایش قرار داده شده است و از آن ها در روایات نام برده شده است. از همه این‌ها برتر ، ماه ولایت است، ماه امیرمؤمنان(ع) است، اگر ماه رمضان، ماه قرآن صامت است، امام زمان، قرآن ناطق است و قرآن صامت بدون قرآن ناطق، کامل نیست که پیامبراکرم (ص) آن دو را دو ثقل گرانبها نامید که از هم جداشدنی نیستند تا در بهشت در کنار حوض به او ملحق شوند.

صفحات کتاب :
103
کنگره :
‏‫‭BP۲۲۴/۴‬‬
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۴۶۲‬‬
کتابشناسی ملی :
9581487
شابک :
978-622-93607-9-8
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه رمضان و امام زمان(عج)