کتاب کتاب کار مهارت های رفتاردرمانی دیالکتیک برای والدین نوجوانان

راهبرد اثبات شده برای درک و فرزندپروری نوجوانانی که از هیجان‌های شدید، خشم و اضطراب در رنج هستند

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
36,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کار مهارت‌ های رفتاردرمانی دیالکتیک برای والدین نوجوانان 

دوران نوجوانی مملو از هیجان‌های شدیدی است که می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای نوجوانان شود که نمی‌دانند چگونه آن‌ها را مدیریت کنند. تحقیقات نشان داده توانایی کودکان برای مقابله با عدم‌قطعیت‌های زندگی نقش مهمی در موفقیت اجتماعی و علمی آن‌ها بازی می‌کند و برای والدین مهم است که مهارت‌های فرزندپروری خود را با یادگیری نحوه مهار این هیجان‌ها و اطمینان از اینکه فرزندشان کنترل آن‌ها را از دست نمی‌دهند، بهبود بخشند.

دانستن چگونگی نحوه تنظیم هیجان‌های شدید شامل تحمل احساس‌های شدیدی مثل ناامیدی است و دانستن اینکه در شرایط اجتماعی مختلف چه طور واکنش نشان بدهیم. مهارت‌های مدیریت هیجان‌ها به نوجوان برای کنترل هیجان‌ها کمک خواهد کرد تا در هنگام روبه‌رو شدن با موقعیت‌های دشوار بهتر عمل کند.

به عنوان والدین، شما نقش مهمی در ایجاد و الگوی مهارت‌های مقابله ای برای نوجوان خود دارید، علاوه بر اینکه بسیاری از بزرگسالان از اصول ابتدایی هوش هیجانی آگاه نیستند. متأسفانه، بیشتر والدین راهبردهای مقابله‌ای ناسالم را به ارث برده‌اند شامل: اجتناب، فریادزدن یا سرکوب هیجان‌ها و این باعث می‌شود فرزند آن‌ها در معرض ریسک به  ارث بردن این رفتارهای آشغال باشد. حتی والدین ماهر و دارای هوش هیجانی بالا نمی‌توانند نوجوانی که هیجان‌های شدیدی دارد را تربیت کنند.

هیجان‌ها می‌توانند شدید و اغلب غیرقابل پیش‌بینی باشند. فرزندان دارای بدتنظیمی هیجانی تمایل به واکنش شدید و سریع به شرایطی که دیگران واکنش نشان نمی‌دهند، دارند. آن‌ها همچنین نمی‌توانند به وضعیت قبلی خود برگردند. می‌توانیم این فرزندان را این‌طوری توصیف کنیم که در عرض چند ثانیه از صفر به صد می‌رسند.
اگر نگران رفتارها و واکنش‌های فرزند خود هستید و نمی‌توانید به روش مثبتی آن را مدیریت کنید، فرزندپروری با رفتاردرمانی دیالکتیک به شما کمک می‌کند! رفتاردرمانی دیالکتیک درمان ماهرانه‌ای برای زندگی بهتر افراد دارای هیجان‌های شدید است. با رفتاردرمانی دیالکتیک می‌توانید رفتارها و هیجان‌های فرزند خودتان را درک کنید و پاسخ مؤثری به آن بدهید.

در کتاب کار مهارت‌های رفتاردرمانی دیالکتیک برای والدین نوجوانان کاری از گروه منتور بوکت، به والدین ایده‌هایی در مورد هیجان‌ها، اینکه از کجا آمده‌اند و عملکرد آن‌ها، آموزش داده می‌شود. این امر به افزایش آگاهی و تقویت تعامل بین والدین و فرزندان‌شان کمک می‌کند. به عنوان والدین، شما نیاز دارید یاد بگیرید چه چیزی فرزندتان را در مقابل هیجان‌های شدید، محرک‌ها و باورهایی که بر پاسخ‌های هیجانی او تأثیر می‌گذارد، آسیب‌پذیر می‌کند. به این توجه داشته باشید که هیجان‌های منفی چقدر بر فرزندتان تأثیر گذاشته و مشکل ایجاد می‌کنند. سپس می‌توانید زود مداخله کنید و با پذیرش بیشتر و درک درست واکنش نشان دهید. این کار به شما این امکان را می‌دهد در کمک به فرزندتان برای کنترل بیشتر بر هیجان و حس بهتر نسبت به خودشان مؤثرتر باشید.
رفتاردرمانی دیالکتیک به شما چهار گام مهارت مهم را یاد می‌دهد: تنظیم هیجان، ذهن‌آگاهی، اثربخشی بین‌فردی و تحمل پریشانی. در این گام‌ها، شما یاد خواهید گرفت که چگونه به نوجوان‌تان کمک کنید تا توجه خود را متمرکز کنند، هیجان‌های دردناک خود را تنظیم کنند و با پریشانی کنار بیایند. شما همچنین راهبردهای مؤثری برای مقابله با کشمکش بین فردی خواهید یافت. شما می‌توانید رفتارهای فرزندتان را با شکل دادن به آن با فعالیت‌های سازنده، استفاده از تقویت مثبت و قراردادهایی برای حفظ انتظارها و محدودیت‌ها و استفاده حداقلی از تنبیه، بهبود دهید. با ترکیب اطلاعات درست، مهارت‌های خاص و رویکرد غیرقضاوتی قطعاً به نتیجه می‌رسید. هدف این است که یک زندگی لذت‌بخش و معنادار با خانواده خود داشته باشید. حتی اگر زندگی خانوادگی با دیدگاه اولیه شما متفاوت باشد، رفتاردرمانی دیالکتیک آرامش خاصی به زندگی‌تان داده و شما را به رابطه خوب با فرزندتان تشویق می‌کند.

گزیده کتاب کار مهارت‌ های رفتاردرمانی دیالکتیک برای والدین نوجوانان 

بی‌خوابی می‌تواند باعث خشونت و تحریک نوجوان شود. همچنین بر وزن، حافظه، توجه و ایمنی او نیز تأثیر می‌گذارد. نوجوان برای هوشیاری ذهنی و تعادل هیجانی نیاز به هشت تا ده ساعت خواب شب دارد. یک زمان خواب ثابت برای نوجوان خود تعیین و تلویزیون و سایر ابزارهای الکتریکی را از اتاق او خارج کنید تا بهتر بتواند بخوابد. نور این ابزارهای الکتریکی نمی‌گذارد ذهن آرام باشد. در عوض، تولید ملاتونین را کاهش و فعالیت ذهن را بیشتر می‌کند. او می‌تواند قبل از خواب موسیقی یا کتاب صوتی گوش دهد.

صفحات کتاب :
86
کنگره :
489 RC
دیویی :
616/89142
کتابشناسی ملی :
9718695
شابک :
9786228091877
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه کتاب کار مهارت های رفتاردرمانی دیالکتیک برای والدین نوجوانان