نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راه و چاه خوشبختی

کتاب راه و چاه خوشبختی، اثر فریبا امیدی‌ راد؛ در دو فصل و دو بخش، نکات و آموزه هایی برای چگونه دست‌یابی به خوشبختی و شناسایی و تشخیص راه‌هایی که به بدبختی منتهی می‌شود را ارائه داده و عناوین و موضوعاتی نظیر؛ احساس بدبختی، عامل اصلی بدبخت یا خوشبخت شدن انسان در چیست؟، دلایل بدبختی، عدم شناخت احساسات و نیازها، عوامل و مسیرهای خوشبختی، انرژی عشق و غیره را مورد یررسی و تحلیل قرار داده است.

گزیده کتاب راه و چاه خوشبختی

تعریف ناقص نادانی در رابطه با ارتباط
نادانی در ارتباط با دیگران دو راه پیشنهاد می‌کند: اولین شیوه سرویس دادن به دیگران بدون اینکه حق و حقوقی برای خود قائل باشیم است. او می‌گوید تا جایی که می‌توانید به دیگران خدمت کنید به همسر، فرزند، دوست، همسایه و خویشاوندان.

آن‌قدر خود را به زحمت بیندازید تا دیگران از شما راضی و خشنود شوند و نام این عمل را فداکاری و گذشت می‌نامد. بعد از انجام تمام این خدمات وقتی کسی ما را به پاس کارهایی که انجام دادیم تشکر و قدردانی نمی‌نماید، احساس پشیمانی و سرخوردگی می‌کنیم و به خود ناسزا می‌گوییم و در درون با خود ستیزه داریم که چرا این‌گونه خود را به زحمت انداختیم و یا اینکه شیوه دوم را پیشنهاد می‌دهد که هیچ کسی را جز خودمان دوست نداشته باشیم و تا می‌توانیم به دیگران زور بگوییم و کسی را شایسته دوستی ندانیم و خودخواه و پرتوقع باشیم و در ارتباط با دیگران سریع قضاوت کرده و برچسب ناروا بزنیم، احساساتمان را بروز ندهیم و نیازهایمان را هرگز نشناسیم. آن وقت است که افکار، گفتار و اعمالمان از کنترل خارج می‌شود و نادانی تعادل ما را بر هم می‌زند و در پایان، عدالت را برابری و مساوات معنی می‌کند و وقتی در عمل، انسان‌ها متوجه می‌شوند که همه چیز به طور مساوی بین آن‌ها تقسیم نشده است از این موضوع ناراحت می‌شوند، ناله و شکوه سر می‌دهند و احساس بدبخت بودن در آن‌ها تشدید می‌شود. چند خصیصه از نادانی و افرادش را همیشه به خاطر بسپارید تا زمانی که به شما نزدیک می‌شوند آن‌ها را بشناسید و در هنگام برخورد با آنان کمی صبر کنید و بعد تصمیم بگیرید.

1. تعریف ناقص و کوتاه از اشخاص و واژه‌ها.
2.
سهل و آسان گرفتن کارها در راه رسیدن به خوشبختی بدون برخورد با موانع و ناهمواری‌ها.

صفحات کتاب :
82
کنگره :
‏‫BF۵۷۵‭/خ۹
دیویی :
‏‫۱۵۸/۱‭
کتابشناسی ملی :
۹۶۸۶۰۹۱
شابک :
978-622-310-667-5
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه راه و چاه خوشبختی