امتیاز
5 / 3.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
48,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شهیده

در تاریخ انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ده‌ها کتاب راجع به شهیدان اعم از دفاع مقدس، شهدای امنیت، شهدای مدافع حرم و... چاپ شده است؛ اما قلم زدن در عرصه بانوان شهیده موضوعی است که حقیقتاً کمتر به آن پرداخته شده و جای کار بسیار دارد.

کتاب شهیده اثری از فاطمه محمدقلی، اثری بسیار استئنایی و خاص از رشادت‌ها و زندگانی 18 شهیده انقلاب اسلامی می‌باشد که در انتشارات مانیان چاپ و وارد بازار کتاب شده است.

گزیده کتاب شهیده

کله‌ات داغ‌تر از این حرف‌ها بود که توی مدرسه جدید، ساکت بنشینی. برایت معنی نداشت مدرسه اسلامی زیر بار حرف زور برود. معنی نداشت با مانتوهای گشاد و مقتعه بلند سر کلاس بیایند، اما حرفی از حقیقت اسلام نزنند. اسلام که دینی اجتماعی است و عین سیاست. مدام از خود می‌پرسیدی آن‌ها برای چه مسلمانی می‌کنند؟ مگر ظهور در پیش نداریم؟ پس چرا دست روی دست می‌گذارند؟

خودت دست به کار شدی و باز اطلاعیه‌های جدید را بین بچه‌های مدرسه پخش کردی، نفهمیدی چطور به گوش خانم مدیر رسید که پرونده‌ات را زیر بغلت گذاشت و مهر اخراج زد روی پیشانی‌ات. پدر در مسیر بازگشت به خانه آرام می‌خندید. هر دو می‌دانستید مادر اگر بفهمد، حرص و جوش می‌خورد و همان شد.

کنگره :
‏‫‭DSR۱۶۶۷
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۴۰۹۲۲
کتابشناسی ملی :
9680107
شابک :
978-622-310-653-8
سال نشر :
1403
صفحات کتاب :
213

کتاب های مشابه شهیده