نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زندگی شغلی‌تان را طراحی کنید

کتاب زندگی شغلی‌تان را طراحی کنید، اثر بیل برنت و دیو اوانز و با ترجمه گروه مترجمان کاربن؛ با رویکردی «انسانی» به موضوع شغل نگاه می‌کند و آن را پاره‌ای از زندگی می‌داند و می‌کوشد تا با روش‌های کارا و گاهی «ممکن»، الگویی را برای برپایی تراز بین این دو صاحب __  یعنی «زندگی» و «کار»__ پیشنهاد دهد. ارزش کتاب در عمل محوری آن است.

گزیده کتاب زندگی شغلی‌تان را طراحی کنید

زندگی پایدار
زندگی پایدار یعنی زیستن در راهی که بتوانید به درستی آن چیزی که هستید را به آن چیزی که باور دارید و به کاری که انجام می‌دهید، پیوند دهید. در کتاب زندگی خود را طراحی کنید، ما دربارۀ دو چیز توضیح داده‌ایم که به آن نیاز دارید تا قطب‌نمای خود را بسازید: دیدگاه کاری و دیدگاه زندگی.

دیدگاه کاری دربارۀ توصیف شغل‌تان است و نه دربارۀ فهرست آرزوهایی از این دست: «من یک دفتر اداری و یک کارخانۀ خودروسازی می‌خواهم.» دیدگاه کاری، بیانیه‌ای ارزشمند است؛ یعنی گروهی از ارزش‌ها که از آن برای تعریف خودتان از کار خوب و کاری که خوب نیست، بهره می‌برید. این موضوع دربارۀ فلسفۀ مو به موی معنای کار در ذهن شما نیست. دیدگاه کاری شاید پرسش‌های زیر را به شما نشان دهد:
چرا کارکردن؟
کارکردن برای چیست؟
کارکردن به چه معناست؟
چگونه با انسان‌ها، دیگران و جامعه پیوند دارد؟
کار خوب یا ارزشمند چیست؟
پول چه پیوندی با کار ارزشمند دارد؟
چه پیوندی میان تجربه، رشد و برآورده شدن با کار وجود دارد؟
دیدگاه زندگی، به نظر بزرگ و دلهره آور است، ولی فقط دربارۀ ایده‌های ویژه‌ای است که به زندگی شما معنا می‌بخشد و آن را ارزشمند می‌کند، و شاید دیگران را نیز در خانواده و جامعۀ شما در بر بگیرد، و شاید بسترهای عرفانی نیز در آن باشد. دیدگاه زندگی به ما کمک می‌کند که چیزی را معنا کنیم که بیشترین ارزش را برای ما دارد و کما بیش با این پرسش‌ها بیان شود: 
چرا ما اینجاییم؟
زندگی چه معنا/اهدافی دارد؟
چه پیوندی میان انسان‌ها و دیگران وجود دارد؟
خانواده، کشور و بخش‌های دیگر دنیا چه جایگاهی در زندگی دارند؟
چه چیزی خوب است و چه چیز شرورانه به شمار می‌آید؟
آیا قدرت برتر، خدا یا جسمی ماورائی وجود دارد؟ و اگر هست، چه نقشی در زندگی من دارد؟.. .

صفحات کتاب :
۳۰۳
کنگره :
‏‫‬‭HD۶۹۵۵
دیویی :
‏‫‬‭۶۵۸/۴
کتابشناسی ملی :
۷۵۱۹۷۴۲
شابک :
978-622-96287-6-8
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه زندگی شغلی تان را طراحی کنید