امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
105,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تحلیل رفتار متقابل در افسردگی

کتاب تحلیل رفتار متقابل در افسردگی نوشته مارک ویدوسون است که با ترجمه سمیه شهرابی و به همت نشر برگ و باد وارد بازار شده است.

مطالعات در پژوهش های TA شواهدی ارائه داده است که TA می‌تواند در جلسات کوتاه‌مدت برای درمان افسردگی و اضطراب و افسردگی مختلط مؤثر باشد. همچنین شواهدی در مورد اثربخشی TA درمانی درمان اختلال استرس پس از سانحه و ترس از استفراغ و مفید بودن TA درمانی برای افراد با شرایط سلامتی طولانی‌مدت وجود دارد. کتاب تحلیل رفتار متقابل در افسردگی در سه قسمت تنظیم شده است.

بخش اول مقدمه‌ای بر نظریه TA را در برمی گیرد و سپس درک درستی از افسردگی در اختیار خواننده قرار می‌دهد. فصل 1 تاریخچه و نظریه TA و برخی از جنبه‌های اصلی TA درمانی را در عمل پوشش می‌دهد. این فصل فرض می کند که خواننده درک اساسی از تئوری روان درمانی و مفاهیم TA دارد. اکتشاف دقیق افسردگی در فصل 2 آغاز می‌شود که به ویژگی‌های تشخیصی افسردگی پرداخته و برخی از داده ها در مورد شیوع، دوره و الگوی بهبود این مشکل بهداشت روان را بررسی می‌کند. در فصل 3 مروری بر طیف وسیعی از یافته‌های پژوهش در مورد فرآیندهای دخیل در ایجاد و حفظ افسردگی (فرآیندهای افسردگی‌زا) وجود دارد. این به شما درکی از تجربه افسردگی می‌دهد و همچنین مداخلات درمانی را نشان می‌دهد که می‌تواند فرایندهای اساسی کار در افسردگی را برطرف کند. فصل 4 به تحلیل دقیق‌تر افسردگی از دیدگاه نظریه TA می‌پردازد و نحوه درک افسردگی را با استفاده از TA بررسی می‌کند. فصل 5 شامل معرفی مختصر برخی از فنون اساسی در TA درمانی است. در فصل 6، تعدادی از مکانیسم‌های پیشنهادی تغییر و فرایندهای درمانی ارائه می‌شود که زیربنای تأثیر تجربی TA را تحت تأثیر قرار می‌دهد، همان طور که در دو فصل بعدی شرح داده شده است. 
قسمت دوم به دو فصل تقسیم شده است. هدف از این بخش ارائه یک نمای کلی از پروتکل درمانی است که توسط درمانگران مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
در فصل 7 به مقدمه‌ای برای استفاده از پروتکل، ساختار کلی جلسات و همچنین ارائه راهنمایی دقیق در مورد هدایت کردن مراجع، انجام جلسات اولیه، غربالگری و نظارت و مدیریت ریسک پرداخته شده است؛ فصل 8 به وظایف اصلی درمانی، اصول تجربی ناشی از عمل، شناسایی و پرداختن به موضوعات اصلی درمانی درمان افسردگی پرداخته است. همچنین این فصل راهنمایی در مورد عیب‌یابی و مدیریت مشکلات درمان، مدیریت رابطه درمانی و رسیدگی به موارد خاتمه و پایان درمان دارد. 
قسمت سوم مقدمه ای بر علوم اعصاب افسردگی (فصل 9) و درمان‌های پزشکی افسردگی است (فصل 10). هدف این است که زمینه‌ای اساسی در این مباحث برای خواننده آموزش ندیده در علوم پزشکی ارائه شود و امید است که این امر گفت‌وگو بین درمانگران و پزشکان را تسهیل کند. 

گزیده کتاب تحلیل رفتار متقابل در افسردگی 

در حالی که دستورالعمل‌های موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی (NICE) تشخیص می‌دهد که روان‌درمانی درمان انتخابی برای اشکال خفیف و متوسط افسردگی است، افسردگی شدید معمولاً به روان‌درمانی و درمان دارویی ترکیبی نیاز دارد. مطالعات نشان داده که استفاده از داروهای ضدافسردگی برای افسردگی خفیف فواید کمی دارد و ممکن است بهتر از دارونما نباشد. با این حال، مزایای داروهای ضدافسردگی در افسردگی شدید قابل توجه است. درمان دارویی به ویژه در مواردی که اختلال خواب، اشتها و تمرکز قابل‌توجه و افکار خودکشی وجود دارد، مفید است.

اگرچه دارو به تنهایی ممکن است برای درمان افسردگی مؤثر باشد، اما هیچ آسیب‌پذیری زمینه‌ای یا مشکلات روان‌شناختی و بین‌فردی که به افسردگی کمک می‌کند را برطرف نمی‌کند و بنابراین، پس از قطع دارو، احتمال عود زیاد وجود دارد. 

صفحات کتاب :
260
کنگره :
‏‫‬‭RC۴۷۵
دیویی :
‏‫‬‭۶۱۶/۸۹۱۴
کتابشناسی ملی :
9671900
شابک :
9786228091778
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه تحلیل رفتار متقابل در افسردگی