امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب Agnes Grey

Agnes Grey رمانی از نویسنده و شاعر بریتانیایی، آن برونته (Anne Brontë)، است. این کتاب نخستین رمان از دو رمان آن برونته است که در دسامبر ۱۸۴۷ با نام مستعار «اکتون بل» منتشر کرد.

اگنس دختر نازپروده‌ی خانواده‌ای متوسط است و با ناملایمات زندگی آشنا نیست. به‌دلیل مشکلات مالی خانواده، سعی می‌کند مستقل شود و درآمد داشته باشد. او به‌عنوان معلم سرخانه مشغول به کار می‌شود، اما همه‌ی آدم‌هایی که با آنها سروکار پیدا می‌کند، آدم‌هایی نوکیسه و تازه‌به‌دوران رسیده‌اند که پای‌بند انسانیت و ارزش‌های اخلاقی نیستند. در این میان، کشیشی با اگنس آشنا می‌شود که با این افراد فرق دارد. او به نیازمندان و تهیدستان عشق می‌ورزد. اگنس به این مرد دل‌بسته می‌شود، اما چون پدرش می‌میرد مجبور می‌شود به خانه برگردد، ولی... .

آن برونته نویسنده کتاب Agnes Grey در تورنتن، یورکشایر غربی شمال انگلستان به عنوان ششمین فرزند خانواده برونته متولد شد. برادر او پس از یک زندگی کوتاه فوت شد و دو خواهر دیگر او نیز در کودکی مرده بودند. از این خانواده پرجمعیت فقط آن و دو خواهر دیگرش زنده مانده و خدمات بزرگی به ادبیات کلاسیک جهان کرده‌اند. او مادرش را یک سال پس از تولدش از دست داد و کودکی سختی را پشت سر گذاشت.

آن برونته تنها نویسنده‌ی خانواده خود نیست. خواهران دیگر او، امیلی و شارلوت نیز از نویسندگان بزرگ دوران خود هستند. آن ها همچنین از پرچم‌داران نویسندگان زن انگلستان و جهان می‌باشند. کمتر کسی از اهالی کتاب است که دست‌کم نام کتاب «بلندی‌های بادگیر» شارلوت برونته و «جین ایر» امیلی برونته را نشنیده باشد. به نظر می‌آید توجه به ادبیات و نویسندگی در خانواده‌ی برونته از مسائل مهم بوده است.

آن برونته در کودکی بر خلاف خواهران خود به مدرسه نرفت و تحصیل در خانه را ترجیح داد. ولی به تحصیلات آکادمیک بدرود همیشگی نگفت و در سال‌های 1835 تا 1837 در آموزشگاهی مشغول به تحصیل شد. پس از مدتی که به تدریس پرداخت، آنن و خواهرانش اقدام به تأسیس مدرسه‌ای در هاورت کردند، ولی کسی در آن ثبت نام نکرد. امیلی و آن و شارلوت برونته در سال 1846 کتاب شعرهای خود را با نام‌های مستعار آلیس، اکتون بل و کرر منتشر کردند، ولی از آن ها هم استقبالی نشد. بعد از انتشار کتاب «جین ایر» نوشته‌ی شارلوت برونته و هم‌زمان با منتشر شدن بلندی‌های بادگیر نوشته‌ی خواهر دیگر او، امیلی برونته نیز اولین رمان خود را که کتاب Agnes Grey می‌باشد، منتشر کرد.

در سال 1848 یعنی یک سال بعد، او دومین کتاب خود را به نام مستأجر عمارت وایدفل منتشر کرد که آن نیز با استقبال خوبی مواجه شد. متأسفانه به دلیل محدود بودن علم پزشکی در زمان برونته، او در 29 سالگی و اوج جوانی و شهرت خود به دلیل ابتلا به بیماری سل در گذشت.

صفحات کتاب :
260

کتاب های مشابه Agnes Grey