نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هیچ وقت برای خوشبختی دیر نیست 

کتاب هیچ وقت برای خوشبختی دیر نیست اثر موریل جیمز و ترجمه منصور بهرامی می باشد و انتشارات نسل نواندیش آن را منتشر کرده است. در این کتاب روش‌‌های کاربردی برای افزایش فرصت‌‌ها جهت دست‌‌یابی به شادی بیان شده؛ حتی اگر فکر می کنید که هیچ‌‌وقت چنین احساسی را تجربه نخواهید کرد.

در فصل اول، تعریف شادی ارائه و بررسی خواهد شد و بیان می شود که چگونه آن را نه به‌‌عنوان «حقی مسلم» بلکه به‌‌عنوان یک «انتخاب» در نظر بگیریم. در ادامه جایگاه شخصیت و یکی از نظریه‌‌های روان‌‌شناسی در راستای درک شادی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و سپس با ارائه «روش‌‌های کاربردی» برای دست‌‌یابی به شادی حقیقی فصل‌‌های دیگر را بررسی خواهیم کرد.

اگر تمرین‌‌های مربوط به هر فصل را انجام دهید، در آخر احساس خواهید کرد که به یک معدن پر ارزش در وجود خود دست یافته‌‌ اید یا استعداد و توانایی یافتن آن را دارید. به نظر می رسد بسیاری از اتفاق‌‌ ها در زندگی ما به‌‌طورتصادفی و تعدادی هم با برنامه‌‌ریزی از پیش تعیین‌‌شده اتفاق می افتند. در این کتاب به صورت علمی، کاربردی و موشکافانه با بازسازی و روش‌های قدیم، باورهای غلط و نامتعادل، اصلاح پیام‌های مخرب بخش والد، برای خود والد حمایت‌ گر مثبت می‌سازییم که عاشقانه ما را در برابر اتفاقات زندگی راهنمایی خواهد کرد.

گزیده کتاب هیچ وقت برای خوشبختی دیر نیست 

بعضی وقت ها شادی غافلگیرکننده است؛ مثل وقتی که هدیه ای غیرمنتظره مانند ژاکتی گرم به رنگ دلخواهتان در اوج سرمای زمستان دریافت می کنید یا وقتی که با حرکت انگشتان خود روی کلیدهای پیانو قطعه ای موسیقی می نوازید و تحسین می شوید. البته شاید این نوع شادی ها کمتر غافلگیرکننده باشند ولی بی اندازه لذت بخش هستند. هنگامی که در ذهن خود ایده ای را مرور می کنید یا با دوست قدیمی و صمیمیتان ملاقات می کنید یا وقتی که چک حقوق ماهیانه خود را که با آن می توانید بدهی هایتان را بپردازید دریافت می کنید، لحظه هایی است که شادی مهمان خانه دلتان می شود.

وقتی بدن سالم و پرانرژی دارید، وقتی از آب و هوا لذت می برید، وقتی فرزند کوچک شما مشتاقانه به سمتتان می دود، وقتی گربه دست آموزتان خود را به نرمای روی پاهایتان جا می دهد، وقتی گل هایی که کاشته اید شکوفه می دهند، وقتی غذایی که پخته اید خوش رنگ و خوش طعم می شود و وقتی کسانی را که همنشینی با آن ها برای شما لذت بخش است در کنار خود می بینید، تمامی این ها لحظه هایی با احساس مشابه است که همه دوست دارند آن را تجربه کنند.

صفحات کتاب :
270
کنگره :
RC۴۸۹
دیویی :
‭۱۵۸/۱‬
کتابشناسی ملی :
9436189
شابک :
978-622-220-922-3
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه هیچ وقت برای خوشبختی دیر نیست