امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
51,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چرا درخت سیب من گلابی داد جلد دوم

کتاب چرا درخت سیب من گلابی داد جلد دوم اثر طاهره احمدزاده‌هاشمی است که انتشارات مانیان آن را تهیه و تنظیم کرده است.

امروزه با ارزش‌ترین و پُراهمیت‌ترین موضوع جامعه، کودکانی هستند که آینده این کشور را رقم می‌زنند و سرمایه‌گذاری روی این موجودات کوچک، در اولویت هر پدر و مادری ا‌ست. گاهی والدین به‌دلیل مشغله‌های زیادی که برای خود ایجاد می‌کنند، فراموش می‌کنند که دویدن بی‌وقفه آن‌ها به بهانه تأمین آتیه فرزندان‌شان چه آسیب عمیقی بر روح و جسم فرزندان‌شان خواهد داشت و متأسفانه وقتی متوجه این فاجعه می‌شوند که خیلی دیر شده و دیگر فرصتی برای جبران آن نیست.

در جلد دوم این کتاب به سوال های زیر پاسخ داده شده است:

چرا فرزندم بی ادبی می کند؟

چرا فرزندم بی انگیزه است؟

چرا فرزندم پرحرف است؟

چرا فرزندم پرخاشگری می کند؟

چرا فرزندم ترسو است ؟

چرا فرزندم تمرکز ندارد؟

گزیده کتاب چرا درخت سیب من گلابی داد جلد دوم

چگونه با کودکان بی ادب رفتار کنیم؟

کودکانی که بی ادب نام می‌گیرند در گروه کودکانی هستند که درست تربیت نشده اند و قطعاً از بدو تولد با این مشکل متولد نشده اند. پیدا کردن ریشه ها و منشأ این بی ادبی چندان دشوار نیست والدین تنها باید کمی بیشتر به رفتار و کردار خود مسلط باشند و سنجیده تر عمل کنند. این کودکان معمولاً حاصل روش‌های تربیتی نادرست والدین هستند؛ پدر و مادرهایی که روش‌های فرزند پروری آن‌ها سهل گیرانه است.

کودکان در این روش‌ها احترام گذاشتن به بزرگترها را یاد نمی‌گیرند و محدوده های مربوط به سن خودشان و والدین‌شان را نمی‌توانند به درستی رعایت کنند. متأسفانه اولین رفتاری که در مقابله با بی ادبی کودکان از خانواده ها سر می زند، تنبیه است.

تنبیه هایی که گاها سبب افزایش رفتار پرخاشگرانه کودک و تمکین نکردن او در آینده از دستورات پدر و مادر خواهد شد. توجه داشته باشید که هر رفتار شما تأثیر متفاوتی بر روی کودک دلبند شما خواهد گذاشت. پس پیش از هر کاری ابتدا باید نحوه رفتار با کودکان بی ادب را بیاموزید.

صفحات کتاب :
130
کنگره :
‏‫‬‮‭HQ۷۶۹
دیویی :
‏‫‬‮‭۶۴۹/۱
کتابشناسی ملی :
۸۴۷۲۶۰۷
شابک :
978-622-7852-15-8
سال نشر :
۱۴۰۳

کتاب های مشابه چرا درخت سیب من گلابی داد جلد دوم