امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
67,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب به من بگو چگونه

کتاب به من بگو چگونه (برای کودکان 7 تا 12 سال) نوشته زرناز نظامی و فاطمه شهریاری است که در نشر متخصصان، منتشر شده است و به مباحثی از جمله ارتباط خوب والدین و فرزند، مهارت‌های مشترک حل مشکل، رشد و استقلال فرزندان می‌پردازد.

مهارت حل مسئله در سطح ابتدایی به معنای قدرت تشخیص مشکلات، نیازها و عدم ترس از شکست در کودکان است. در سطح بعدی کودک و نوجوانی که قدرت حل مسئله دارد، می‌تواند راهکاری برای حل مشکل پیدا و اجرا کند و در کنار آن از کمک و مشورت دیگران نیز بهره بگیرد. بنابراین مهارت حل مسئله در کل به معنای قدرت تشخیص مشکلات یا شناسایی فرصت‌ها، استفاده از داده‌ها، اطلاعات شخصی و کمک دیگران برای جمع‌آوری اطلاعات، تحلیل داده‌ها و استفاده از سایر مهارت‌های مکمل مانند تفکر نقادانه، قدرت پیش‌بینی، ریسک‌پذیری، منطق و قضاوت برای پیدا کردن بهترین راهکار ممکن و در نهایت اجرا کردن راه حل با وجود ریسک‌ها و خطرات احتمالی است. کتاب به من بگو چگونه به طرح مسائل متعدد و ارائه راه‌حل برای آن‌ها می‌پردازد.

گزیده کتاب به من بگو چگونه

پیش‌نوجوانی

رشد در دوران دبستان، معمولاً از پایان دوره‌ی کودکی شروع می‌شود و تا دوران بلوغ ادامه می‌یابد. این دوران از ۷ سالگی با ورود به مدرسه، کودک را از محیط خانه و خانواده جدا ساخته، با تحولات تازه‌ای به محیط جدید که پایه‌ی اجتماعی شدن وی را تشکیل می‌دهد، وارد می‌سازد و تا سن ۱۰ الی ۱۱ سالگی که می‌توان آن را هنوز دوران کودکی یا دوران دوم کودکی نامید، خاتمه می‌دهد.

تأثیرات و تحولات رشدی در این دوره فراوان است. محیط مدرسه ناآشنا و دیدار آموزگار در مقایسه با دیدار والدین و همچنین مقایسه‌ی انتظاراتی که از مادر، پدر و یا خواهر و برادر داشته، به‌خصوص اجرای وظایف آموزش نخستین، بسیار متفاوت است. تلاش، درس و ناآشنایی با همسالان، موجبات آشفتگی او را فراهم می‌سازد، ولی با تمام این دشواری‌ها، به‌سرعت آماده برای پذیرش تغییرات رشدی و جسمانی می‌گردد.

صفحات کتاب :
170
کنگره :
‏‫‬‭HQ۷۶۹‏‏
دیویی :
‏‫‬‮‭۶۴۹/۱
کتابشناسی ملی :
9549165
شابک :
9786227540703
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه به من بگو چگونه(برای کودکان 7 تا 12 سال)