امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
56,700
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تاثیر خودآگاهی بر سلامت زنان باردار

کتاب تأثیر خودآگاهی بر سلامت زنان باردار نوشته فاطمه هودرشا می‌باشد و انتشارات مانیان آن را به چاپ رسانده است.

این کتاب با ارائه‌ی نکات کاربردی مبتنی بر شناخت ذهن‌آگاهی به زنان باردار کمک می‌کند تا در این دوران بحرانی سلامت جسمانی و روان‌شناختی خود را حفظ نمایند و فرزندی سالم به دنیا آورند.

گزیده کتاب تاثیر خودآگاهی بر سلامت زنان باردار

ذهن‌آگاهی به زبان ساده به معنای آگاه بودن از افکار و رفتار و هیجانات و احساسات است و شکل خاصی از توجه محسوب می‌شود که در آن دو عنصر اساسی حضور در زمان حال و قضاوت ‌نکردن دربارۀ رخدادها و کنش‌ها و واکنش‌ها نقش اصلی را به عهده دارند.

ذهن‌آگاهی به زبان ساده یعنی حواس‌جمع ‌بودن و بیداری صددرصد و آگاه ‌بودن از همۀ رخ‌دادهایی که همین الان در اطراف ما و همین‌طور درون بدن ما در حال اتفاق‌افتادن است؛ به این شکل که هیچ‌گونه قضاوت و پیش ‌داوری از درست و نادرست ‌بودن اتفاقات، این بیداری و حواس‌جمعی و آگاهی ما را تحت تاثیر قرار ندهد. ذهن‌آگاهی کیفیتی از بیداری است که در آن ما از آگاه‌بودن خود آگاه می‌شویم.

یعنی می‌فهمیم که داریم می‌فهمیم. یعنی وقتی داریم فکر می‌کنیم متوجه می‌شویم که در حال فکر کردنیم. به زبان ساده هم موضوعی که راجع به آن فکر می‌کنیم را می‌بینیم، هم متوجه پدیدۀ تفکریم و هم متوجۀ فکرکننده‌ایم. شایداین کیفیت بیداری را آدم‌های معمولی به ‌راحتی درک نکنند؛ اما وقتی آن را بیشتر توضیح دهیم همه متوجه خواهیم شد که مفهومی‌ بسیار ساده و فهمیدنی است؛ هرچند وقتی لازم است که عمل کنیم، خواهیم دید رسیدن به حالت ذهن‌آگاهی آن‌قدرها هم راحت نیست و در واقع ذهن‌آگاهی پیچیده‌ترین مسألۀ سادۀ عالم است.

قبل از اینکه ذهن‌آگاهی اتفاق بیفتد، بیداری و هشیاری ما دست‌کاری شده و نیمه ‌خواب است. واکنش‌های ما از قبل شرطی و برنامه‌ریزی شده است و ما به قول اینترنتی‌ها به ‌جای اینکه آنلاین باشیم شاهد برنامه‌های زندۀ تلویزیون زندگی باشیم، آفلاین هستیم و برنامه‌های آرشیوی و قدیمی‌ مربوط به گذشته را نظاره می‌کنیم.

سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
79
کنگره :
‬‮‭BF۶۳۷
دیویی :
‏‫‬‮‭۱۵۸/۱
کتابشناسی ملی :
7437788
شابک :
978-622-7527-99-5

کتاب های مشابه تاثیر خودآگاهی بر سلامت زنان باردار