امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
157,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رهایی از 18 تله زندگی در مسیر خوشبختی

 دکتر حدیث سعیدی (روانشناس و طرحواره درمانگر ) در مقدمه کتاب رهایی از 18 تله زندگی در مسیر خوشبختی این گونه بیان می کند:

اگر می‌خواهید الگوهای فکری و باورهای اشتباه خود را پیدا کنید و آن‌ها را کنار بگذارید و از خود یک شخصیت قدرتمند بسازید خواندن‌این کتاب‌بسیار به شما توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید سبک زندگی جدیدی را برای خود خلق کنید که سرشار از موفقیت است، این کتاب دریچه ای جدید را به روی شما باز خواهد کرد. شما با خواندن این کتاب متوجه می‌شوید که چرا اتفاقات تکراری و ناخوشایندی در روابط عاطفی، شغلی و یا موفقیت برایتان رخ می‌دهد. در این کتاب ریشه مشکلات خود را پیدا می‌کنید و روش‌های مناسب جهت غلبه بر آن‌ها را متوجه می شوید. 

با خواندن این کتاب می‌توانید ریشه ناراحتی؛ غم‌هاو مشکلات خود را به پایان برسانید و فصل جدیدی از زندگی را شرو ع کنید و قهرمان زندگی خود شوید. این کتاب در 6 فصل نوشته شده است .در فصل اول تعریف و چگونه شکل گیری تله های شخصیتی را متوجه می‌شوید ودر فصل دوم تا ششم به شرح 18 تله شخصیتی و راهکارهای عبور از آن‌ها پرداخته شده است. 

گزیده کتاب رهایی از 18 تله زندگی در مسیر خوشبختی

درمان
هدف عمده تکنیک های‌شناختی، تغییر نگرش اغراق آمیز فرد است، زیرا چنین افرادی معتقدند نزدیکان‌شان بالاخره آن‌ها را ترک می‌کنند، می‌میرند و یا این که به گونه ای غیر قابل پیش بینی رفتار می‌کنند. این افراد یاد می‌گیرند که به هنگام جدایی‌های موقت از افراد مهم زندگی، دست از فاجعه سازی بردارند. علاوه بر این، تکنیک های شناختی، انتظار غیر واقع بینانه این افراد را مبنی بر این که افراد مهم زندگی باید مدام در دسترس باشند و همیشه به یک شیوه رفتار کنند را تغییر می‌دهند.

علاوه براین، تمرکز وسواس گونه فرد درباره اطمینان از این که همیشه افراد مهم زندگی باید در کنار آن‌ها بماند را تغییر می‌دهند. این افراد یادمی‌گیرند که نباید هرکاری که دیگران‌ می‌خواهند انجام دهند تا آن‌ها را ترک نکنند. یا این که افراد بی کفایت هستند و نیازمندند که دیگران مراقب آن‌ها باشند و یا این که آن‌ها انسان‌های ناقصی هستند و دیگران بدون شک این مسئله رامی‌فهمند و بالاخره آن‌ها را ترک خواهند کرد. تمام این موارد، از طریق تکنیک های شناختی، برای تغییر مورد هدف قرار می‌گیرند.

صفحات کتاب :
۲۲۸
کنگره :
‏‫‬‭BF۳۱۳
دیویی :
۱۵۸‬
کتابشناسی ملی :
۹۵۷۶۸۲۹
شابک :
978-622-310-609-
سال نشر :
۱۴۰۳

کتاب های مشابه رهایی از 18 تله زندگی در مسیر خوشبختی