کتاب اسرار شدن ها و نشدن ها pdf

درس های طلایی برای اینکه بهترین خودمان باشیم

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
35,700
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اسرار شدن ها و نشدن ها

کتاب اسرار شدن ها و نشدن ها اثر ابوالقاسم مطلبی فشارکی است .او این چنین کتاب خود را معرفی کند:

کتابی که داری می‌خونی حاصل سال‌ها تجربه و سخنرانی های پی در پی منه و تمرکزم رو گذاشتم روی عزت نفس وقتی روی چیزی زیاد زوم می‌کنی بهتر نمایان میشه من خودم زندگی نکردم و دیدم که به دلیل کمبود عزت نفس بعضی کارا رو انجام نمی‍‌‌دم برای همین تصمیم گرفتم چیزایی رو که کسب کردم در اختیار شما بذارم تا پیشرفت کنید.

پیشنهاد بنده به شما اینه که هم خودتون تا آخر این کتاب همراه من باشید و هم به دیگران توصیه کنید این کتاب رو بخونن و نمی‌دونید که چقدر این عزت نفس مهمه حالا تو این کتاب متوجه می‌شید که عزت نفس چقدر مهمه و چیزایی که ما خیلی کمبودشون رو حس می‌کنیم با بالا بردن عزت نفسمون می‌تونیم اونا رو به دست بیاریم 

عزت نفس ارتباط مستقیمی با حال خوب با زندگی شاد و با سلامتی داره و خیلیها که از نظر فنی بالا هستن و نتیجه خوبی دریافت نمیکنن اونا اعتماد به نفس دارن ولی چون عزت نفسشون پایینه و از خیلی چیزا میترسن نمیتونن به قاطعیت درخواستشون رو بدن. این کتاب با کتابای دیگه هیچ تفاوتی نداره تنها چیزی که من می‌تونم به شما بگم اینه که شما باید متفاوت باشید و تمام راهکارایی رو که تو این کتاب اومده انجام بدید تا به نتیجه برسید کتاب خوب و بد نداریم.

من نویسنده تنها کاری که تونستم تو این کتاب انجام بدم این بود که تمام مراحل رو به ساده ترین روش برای شما توضیح بدم. بنده خودم کتابای زیادی درباره عزت نفس خوندم اما بعضی‌هاشون نامفهوم بود نویسنده واضح نوشته بود و من درست متوجه نشدم برای همین سعی کردم که تو این کتاب مطالب رو ساده بیان کنم .

بخشی از کتاب اسرار شدن ها و نشدن ها

عزت یعنی ابرو، احترام، بزرگی، حرمت ناموس و متضاد کلمه ذلت است. عزت ریشه اسم عربی یعنی عزیز و گرامی بودن سربلندی و ارجمندی احترام بزرگداشت گرامیداشت و در مقابل ذلت است و نفس یعنی خود خویش ذات و وجود گوهر تا اینجا معنای کلمه عزت و نفس را فهمیدیم. عزت نفس یعنی شایستگی و ارزشمندی وجود شایستگی به این معناست که شما تا چه حد باور دارید که از مهارت و توانایی‌های لازم برای موفقیت در حیطه هایی که به نظرتان مهم هستند، برخوردارید.

منظور این نیست که فکر کنید در تمام جنبه های زندگی موفقید یا حتی این طور هم نیست که همیشه احساس شایستگی داشته باشید. این باور فقط در مورد آن حیطه هایی از زندگی است که به طور خاص برای شخص شما اهمیت دارد. مثلاً اگر بتوانید در یک جمع آواز بخوانید با گفتن لطیفه بامزه چنان مردم را بخندانید که نفسشان بند بیاید این برای خودش یک مهارت است. اما اگر چیزی که برایتان مهم است موفقیت تحصیلی باشد. مهارت ذکر شده تأثیری در عزت نفستان نخواهد داشت.

همان طور که اگر به بالاترین مقام ممکن در شغلی برسید اما داشتن چنان شغلی به نظرتان ارزشمند نباشد. این عالی مقامی به عزت نفستان چیزی اضافه نمی کند. عزت نفس مانند کلمات عشق و رشد است که می‌دانیم کلمات خوبی هستند اما وقتی می‌خواهیم به شکل دقیق تعریف‌شان کنیم نمی‌توانیم آن‌ها را درست آن گونه که هستند، بیان کنیم. 

کتابشناسی ملی :
۸۸۲۸۳۹۳
شابک :
978-622-310-076-5
سال نشر :
۱۴۰۱
صفحات کتاب :
۸۴
کنگره :
‏‫‭BF۶۹۷/۵‬‬
دیویی :
‏‫‭۱۵۸/۱‬‬

کتاب های مشابه اسرار شدن ها و نشدن ها