کتاب ره آورد آسمان (جلد اول:توکل و رضا)

شرح کتاب سرالاسرا مرحوم آیت الله پهلوانی در شرح حدیث معراج

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
60,000
خرید
120,000
10%
108,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ره آورد آسمان (جلد اول:توکل و رضا)

حدیث معراج، مرام‌نامه و نقشه‌ی راه سالکان به‌سوی خداوند است. پیامبر گرامی برای روشن‌شدن راه مسلمانان آن را گفته‌اند. کتاب ره‌آورد آسمان "جلد اول؛ توکل و رضا"، اثر سید محمدجواد وزیری‌فرد؛ شرحی راه‌گشا بر این حدیث شریف است که در آن علاوه‌ بر حل مشکلات فکری و عقیدتی، راهکارهای عملی سلوک به سوی خدا به مخاطبان عرضه می‌شود.

جلد اول این کتاب در باب توکل و رضا است که شامل مطالبی همچون، ارزش و جایگاه توکل و رضا در مسیر کمال و راه‌های حصول این مقام در بارگاه حضرت حق است. مطالعه این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت حدیث نبوی معراج پیشنهاد می‌کنیم. 

گزیده کتاب ره آورد آسمان (جلد اول:توکل و رضا)

آثار و فواید توکل بر خدا 
الآیات التی ذکرناها فی ذیل جمله الحدیث، صدراً وذیلاً فی مقام بیان معنی التوکّل وأنّه لماذا یلزم أن یکون توکّل کلّ شی‌ء مختصّاً به تعالی وکذلک بیان ما یترتّب علی هذه الفضیله النفسانیه من الآثار والفوائد، کمحبّه الله تعالی للمتوکّلین ونصره إیاهم فی الأمور وعدم سلطنه الشیطان علیهم بوجه من الوجوه؛ آیاتی که ذیل فقره اول حدیث شریف معراج بیان شد، بیانگر سه مطلب است:
اولا، این آیات در مقام بیان معنای توکل هستند.
ثانیا، چرا باید توکل همه چیز بر خداوند تبارک‌ و تعالی باشد؟
ثالثا، چه آثار و فوائدی بر این فضیلت نفسانی مترتب است؟
در مباحث گذشته در مورد معنای توکل و این که چرا توکل همه چیز بر خداوند تبارک‌ و تعالی است، به‌صورت مفصل بحث‌هایی مطرح شد. استاد(ره) در ادامه مباحث در مورد آثار و فوائد توکل بر خداوند تبارک‌ و تعالی نکاتی را اشاره می‌فرماید که مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

محبت خدا نسبت به متوکلین
یکی از آثار توکل بر خداوند تبارک‌ و تعالی محبت خدا نسبت به متوکلین است. کسانی که به خداوند تبارک‌ و تعالی توکل داشته باشند، قطعا خداوند نیز آن‌ها را بی‌پاداش نخواهد گذاشت. کسانی که تمام امور زندگی خود را به خداوند می‌سپارند، او نیز محبت خود را ارزانی آن‌ها می‌کند؛ چون توکل عبارت است از:
اولا، اعتقاد به این که همه اسباب نزد خداوند تبارک‌ و تعالی است و سببیت تمام اسباب هم به اراده خداوند است. ثانیا، هیچ چیز در عالم سببیت خاص و مستقل از خود ندارد.. .

کنگره :
BP۱۴۵‬
دیویی :
‭۲۹۷/۲۱۸‬
کتابشناسی ملی :
۸۴۳۴۹۱۶
شابک :
978-622-98106-3-7
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
259

کتاب های مشابه ره آورد آسمان (جلد اول:توکل و رضا)