نظر شما چیست؟

معرفی کتاب علم از دیدگاه آیات و روایات

کتاب علم از دیدگاه آیات و روایات، اثر محمدحسین ظرافتی و امیرحسین ظرافتی؛ گزیده‌ای از آیات و روایاتی است که به بررسی حدود دو هزار حدیث کاربردی، گردآوری و تدوین شده می‌پردازد تا راه‌گشایی برای اهل علم باشد.

گزیده کتاب علم از دیدگاه آیات و روایات

علم معصومین(علیهم‌السّلام)
(ما ولی امر خدا و گنجینه علم خدا و رازدار وحی خداییم.)
(علم، میراث من و میراث پیامبرانِ پیش از من است.)
(اگر روزی بر من بگذرد و در آن دانشی نیاموزم که مرا به خداوند نزدیک کند، طلوع آفتاب آن روز بر من مبارک مباد.)
(به حضرت صادق (علیه السلام) عرض کردند: تو داناتری یا پدرت؟ فرمود: پدرم از من داناتر بود ولیکن علم پدرم اکنون نزد من است.)
(من به حقیقت و کُنه علمی دست یافته‌ام که اگر شما به آنجا می‌رسیدید، به اضطراب‌های فتنه‌انگیز و پیچیده و طولانی گرفتار می‌شدید.)
(در آیه «و کسی که پیش او علم کتاب است» (سوره رعد، آیه 43)، منظور، علی (علیه السلام) است که علم همه کتاب‌های اول و آخر پیش اوست.)
(حضرت سلیمان (سلام الله علیه) را میان مُلک و دانش مخیّر کردند و او دانش را برگزید. مُلک را نیز به او دادند، برای آنکه دانش را برگزیده بود.)
(خدای عزّوجلّ را دو گونه علم است: علمی که جز خود او نداند و علمی که به ملائکه و رسولانش آموخته است. آنچه به ملائکه و رسولانش (علیهم السلام) آموخته است را ما می‌دانیم.)
(یونس بن عبدالرحمن گوید: به امام ششم (علیه السلام) گفتم: قربانت گردم، به من بگو علم نجوم چیست؟ گفت از دانش پیغمبران است. گفتم: علی‌بن ابی‌طالب آن را می‌دانست؟ فرمود: داناترین مردم بود به آن.)
(ما گنجینه علم پروردگاریم و امرِ پروردگار، دست ما قرار دارد. به وسیله ما اسلام آغاز شد و به ما انجام خواهد گرفت و مردم احکام اسلام را از ما آموختند. به خداوندی که دانه را شکافت و آدمیان را آفرید، علمِ خداوند جز نزد ما در
جای دیگری نیست و مردم، علم خدا را درک نمی‌کنند مگر به وسیله ما).

کتابشناسی ملی :
۹۴۰۱۸۸۷
شابک :
978-622-286-183-4
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
89
کنگره :
‏‫‭BP۱۴۱/۵‭‬‭
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۲۱۸

کتاب های مشابه علم از دیدگاه آیات و روایات