امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
105,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عشق‌ درمانی با قرآن

کتاب عشق‌ درمانی با قرآن تألیف پروانه الهی است و در انتشارات مانیان به چاپ رسیده است. انسان در طول تاریخ، تمامِ همتش پاسخ به نیازهایش بوده، چرا که انسان ذاتاً موجودی نیازمند آفریده شده است.

خطر مهلکی که در کمین انسان است، از یک سو تشخیص نادرست نیازهایش است و از سوی‌دیگر تجویز پاسخ‌های نادرست به این نیازها. ارمغان انبیای الهی برای عبور دادن انسان‌ها از این گردنه پرخطر، چیزی نیست مگر تعالیمی از جنس وحی الهی؛ قرآن کریم آن تحفه گران‌بهایِ بی‌نظیرِ شفابخش هدایت‌کننده‌ای است که به‌واسطه حضرت محمد (ص) از طرف خدای متعال برای انسان فرستاده‌ شده است. انسان به سرمنزل آرامش، اطمینان و رضایت‌مندی در این دنیا نمی‌رسد، مگر به‌واسطه استمداد و بهره‌مندی عملی از این کتاب باعظمت.

قرآن کریم، حقایقی را به انسان تعلیم می‌دهد که انسانِ قرن بیست‌ویکم، با وجود تمام پیشرفت‌های مادی بشری که به دست آورده است، هیچ‌گاه توان و امکان دانستن آن‌ها را نداشته و ندارد، حقایقی که اگر برای انسان آشکار شود و به آن‌ها عمل کند، سبب قدرتمندی و رستگاری‌اش می‌شود. لذا فقط کسانی می‌توانند از گمراهی آشکار خارج شوند و به‌سوی تباهی نروند، که مورد تعلیم کتاب خدا قرار گرفته باشند. قرآن، کتاب حکیم، کتاب کریم و کتاب هدایتی است که هرکسی با آن نشست‌وبرخاست نماید، بینایی او افزوده می‌شود و قلب او به نور هدایت روشن و توانش برای پیمودن راه حق مضاعف می‌شود.

قرآن خوانی واقعی و یاد خدا، در اثر زدودن انواع نگرانی‌ها، اضطراب‌ها، ترس‌ها، ناامید‌ی‌ها و اندوه‌ها از قلب و روان انسان، بیماری‌های ناشی از آن را در روح و روان درمان نموده و انسان را به آرامش روانی سوق می‌دهد و به دنبال آن، بیماری‌های جسمانی را که منشأ روانی دارند برطرف می‌سازد. در کتاب‌های روایی و تفسیری، موارد زیادی می‌توان یافت که سوره‌ها ، آیات و دعاهای بسیاری را برای درمان شماری از بیماری‌های روانی و جسمانی اختصاص داده‌اند و قرآن را در حد یک مغازه عطاری و داروخانه‌ای به تصویر کشیده‌اند که جای تأمل بسیار دارد.

کتاب عشق‌درمانی با قرآن که براساس آیات قرآن شکل گرفته است، به تفسیر و تحلیل تعدادی از آیات قرآن پرداخته تا عشق و مهر پروردگار را نسبت به خود باور کنیم و بدانیم خداوند ما را فراموش نکرده است و رحمت پروردگار را به تصویر می‌کشد.

گزیده کتاب عشق‌ درمانی با قرآن

شگفت‌انگیز است! خداوند در آیه و جمله‌ای ساده، دستورالعملی را به ما می‌دهد که علما، دانشمندان و محققان در کتاب‌های قطور و حجیم و با سلوک و شیوه‌های قانع‌سازی متنوع، سعی می‌کنند تفهیم و تدریس کنند.

این است پروردگار دانا، حکیم و قادر مطلق ما، خالق ما دستورالعمل ساده‌ای به ما داده و فرموده: «چهار مرحله توبه، ایمان، کار شایسته، پایداری و استقامت را مدام با خودت تکرار کن تا رستگار و پرهیزگار شوی، آنگاه بهشت دینا و آخرت هدیه و جایگاه تو خواهد بود.

کنگره :
‏‫‬‭‭BP۹۸‏‫‭
دیویی :
‏‫‬‭‭۲۹۷/۱۷۹
کتابشناسی ملی :
8872979
شابک :
978-622-310-118-2
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
170

کتاب های مشابه عشق درمانی با قرآن