امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
59,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چابکی برای همه

کتاب چابکی برای همه نوشته مت لمی با ترجمه محمدمهدی ابریشم کار توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.

این کتاب به‌منظور ارائۀ یک نمای جامع قابل‌اجرا و قابل‌دسترس از «چرایی»، «چگونگی» و «چیستی» چابک طراحی شده است.  چابکی برای همه اصول، شیوه‌ها و سیگنال‌های موفقیتی را که افراد می‌توانند برای استفادۀ بهتر از چابک در سازمان‌ها ازطریق نقش‌ها، تیم‌ها و عملکردها استفاده کنند، در نظر می‌گیرد.

هدف نویسنده کتاب چابکی برای همه

هدف من از نوشتن این کتاب، پاسخ‌گویی به دو سؤال زیر بود: چگونه می‌توان چهارچوب اصول اساسی چابک را به‌نحوی مطرح کرد که برای افراد در نقش‌ها و عملکردهای مختلف به یک اندازه قابل‌دسترس و آموزنده باشد؟ و سؤال دوم اینکه در کارهای روزمرۀ خود، چه کاری می‌توانیم برای عملی کردن این اصول انجام دهیم؟
به‌عنوان یک مشاور و مربی دریافته‌ام که این سؤال‌ها برای تیم‌های محصول و مهندسی در استارت‌آپ‌های کوچک، به همان اندازه‌ای که در تیم‌های بازاریابی و چشم‌انداز شرکت‌های فورچون 500 موردتوجه قرار گرفته‌اند، مطرح بوده‌اند.

اما رویکردهای خاص مورداستفادۀ این تیم‌ها برای عملی کردن این ارزش‌ها و اصول اولیه، لزوماً بسیار متفاوت هستند، اما شروع این ارزش‌ها و اصول، یک زبان و دیدگاه مشترکی فراهم می‌آورد که می‌تواند توابع، عناوین و حتی سازمان‌ها را فراتر ببرد. این امر، چابک را به‌عنوان یک جنبش گسترده و فراگیر مطرح می‌کند که در آن همۀ مشارکت و چشم‌انداز ما حائز ارزش هستند. اینکه اگر زمانی دریابیم که کاربرد چابک «روی کاغذ و به‌لحاظ نظری» ما را به مسیری که امید داشتیم، سوق نمی‌دهد، به‌هیچ‌وجه بهانه‌ای برای دست کشیدن از تلاش نیست.

کتاب چابکی برای همه مناسب آن دسته افرادی است که معتقدند مرکزیت و محوریت مشتری، همکاری و ذهنیت باز به تغییر باید در قلب سازمان‌های مدرن باشد.

گزیده کتاب چابکی برای همه

تمرکز بر مشتری در عمل به تیم‌های چابکی اجازه می‌دهد که نتایج بهتری برای مشتریان و شرکت‌هایشان به‌طور یکسان به ارمغان بیاورند و زبان مشترکی را ایجاد می‌کنند که می‌تواند چابکی را فراتر از تیم‌های تولید و مهندسی گسترش دهد.

میشل پلوسو، مدیر ارشد بازاریابی شرکت آی‌بی‌ام، به من توضیح داد که چگونه مشتری‌گرایی محور تحول بازاریابی چابک شرکت آی‌بی‌ام بوده است و اینکه چگونه این یک هدف مشترکی برای کل سازمان ایجاد کرد:
یکی از راه‌هایی که من درمورد چابکی فکر می‌کنم، این است: «آیا شما مشتری را محور و در اولویت قرار می‌دهید؟ آیا تجربۀ مشتری به طرز فکر شما درمورد کار جهت می‌دهد؟» این بیشتر یک اصل تفکر طراحی است که باعث می‌شود شما درمورد مهم‌ترین نیازهای مشتری فکر کنید. اصل مشترک مشتری‌محوری یکی از چیزهایی است که واقعاً تیم‌های بازاریابی چابک ما را با تیم‌هایی که ازطریق آموزش تفکر طراحی ایجاد شده‌اند، هماهنگ کرده است.

صفحات کتاب :
199
کنگره :
‏‫‬‮‭HD۵۸/۹
دیویی :
‏‫‬‮‭۶۵۸/۴۰۶۳
کتابشناسی ملی :
۶۶۱۵۵۶۱
شابک :
978-622-220370-2
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه چابکی برای همه