امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
33,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دلایل نزول قرآن از سوی خداوند و عدم تحریف آن

کتاب دلایل نزول قرآن از سوی خداوند و عدم تحریف آن، اثر سیدفتح اله سعادتمند؛ بر اساس پاسخ به سوالات دانشجویان در کلاس‌های دانشگاه می‌باشد که از طریق فایل‌های صوتی در کلاس‌ها ضبط شده، به نگارش درآمده است.

برای شناخت دقیق و منطقی هر دینی ، دو عنصر را باید مورد تحقیق و بررسی قرار داد: کتاب آسمانی و پیامبر آن دین یعنی مرجع مورد وثوق و قابل استناد برای قضاوت درباره‌ی هر دینی، این دو عنصر است و از آنجا که زوایای مختلف زندگی پیامبران، در غبار گذر تاریخ ممکن است دست‌خوش تغییرات و تحریفات قرار گیرد و تردیدآور شود و گاه ممکن است با غلوّ‌ی که پیروان شیفته‌ی پیامبر در لابه‌لای نوشته‌های سیره‌شناسی پیامبران وارد می‌کنند موجب مخدوش شدن حقیقت عریان گردد، اما کتاب آن دین، از ثبات و استحکام برخوردار است وهمه‌ی پیروان وظیفه خود می‌دانند از آن پاسداری کنند و به فرامین آن گردن نهند و برای این انقیاد اطمینان پیدا کنند.

 یکی از مهم‌ترین نکاتی که به آن پرداخته شده این است که آیا محتوای قرآن قابل تصدیق است یا خیر؟ یعنی آیا منطقا چه میزان قابل تایید است. این کتاب هر چند کم حجم و مختصر است ولی پاسخگوی سوالات بسیاری از مخطبان در خصوص قرآن و نحوه‌ی نزول آن و دلایل عدم تحریف آن می‌باشد.اگر فکر می‌کنید که شما هم نیاز به هدایت شدن دارید و شبهاتی برای شما ایجاد شده است؛ مطالعه این کتاب را از دست ندهید. امید به آن که انوار و برکات قرآن همیشه در زندگی جاری باشد و آموزه‌های این کتاب هدایت‌گر، همواره چراغ راه و راهنمای همه قرار گیرد. 

گزیده کتاب دلایل نزول قرآن از سوی خداوند و عدم تحریف آن

آیا قرآن معلومات انسان است یا از سوی خداوند نازل شده است؟
موضوع دیگر این است که آیا این قرآن، این آیات، معلومات خود پیامبر بوده، یعنی ساخته و پرداخته ذهن یک شخصی به نام محمد ابن عبدالله بوده یا از دیگران گرفته و به نام خودش تحویل مردم داده است؟ و یا اینکه این‌ها از سوی خداوند نازل شده است؟ این موضوع را نیز می شود بررسی کرد. البته خود قرآن به این مسئله اشاراتی دارد. آیاتی داریم که می‌گوید عده ای می‌گویند که این سخنانی که پیامبر می‌گوید و به خداوند نسبت می‌دهد، در واقع به خداوند افترا می‌بندد، این حرف خودش هست و حرف خدا نیست.

پس معلوم می‌شود این سخن، سخنِ امروز نیست. درست در زمانی که آیات قرآن نازل می‌شده، عده‌ای همین تفکر و اندیشه‌ها را داشتند که این حرف‌ها، حرف‌های خدا نیست و این حرف خود پیامبر است، سخنان انسان است. پاسخی که در این آیات، خود قرآن بیان داشته یا بگوییم خود پیامبر پاسخ داده است و اگر بگوییم آیات الهی، خداوند پاسخ داده است، می‌گوید بسیار خب، شما مگر نمی‌گویید این صحبت‌های خودش است؟

شما هم بگویید. شما می‌گویید این حرف‌ها، حرف‌های خدا نیست، حرف بشر است، شما هم که بشر هستید، می توانید مثل همین بشر این سخنان را بیاورید. دستتان که بسته نیست. در قرآن بارها هم گفته شده است که مثل قرآن بیاورید، حال یا کل آن را، یا ده تا سوره، یا حداقل یک سوره همانند آن را بیاورید.

صفحات کتاب :
۵۳
کنگره :
‏‫‬‮‭‬‭BP۷۰/۲
دیویی :
‏‫‬‮‭‬‭۲۹۷/۱۵۲
کتابشناسی ملی :
۹۳۸۷۶۰۲
شابک :
978-622-292-314-3
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه دلایل نزول قرآن از سوی خداوند و عدم تحریف آن