نظر شما چیست؟

معرفی کتاب والدین موقعیت مدار 

کتاب والدین موقعیت مدار اثر حامد بخشی می باشد و انتشارات برگ و باد آن را منتشر کرده است.این کتاب در 6 بخش و 10 فصل مهم ترین مسایل و موقعیت هایی که والدین می توانند با آگاهی از آن ها به شناخت بیشتر و مداخله تربیتی و روان شناختی مناسب تری اقدام کنند، می پردازند.

گزیده کتاب والدین موقعیت مدار

خانواده نقشی بنیادی در ایجاد سلامت و بیماری افراد ایفا میکند و اصلی ترین نهاد در حفظ سلامت فرد و جامعه است. یکی از مهم ترین عوامل مؤثر بر رشد روانی و اجتماعی، روابط والدین و کودکان است که در زندگی کودک در حال رشد اهمیت بسزایی دارد. سبک های تربیتی ناکارآمد و تعامل نامناسب والد کودک در طول دوران تحول، به ایجاد مشکلات ارتباطی و در نهایت آسیب پذیری کودکان در برابر اختلال هایی نظیر اضطراب، مشکلات رفتاری، آسیب روان شناختی، منجر خواهد شد.

کاهش رابطه مثبت والد و کودک از آگاهی کمِ والدین در زمینه مهارت ارتباط برقرار کردن با کودک ناشی می شود؛ بنابراین، روش مداخله اولیه که شیوه فرزندپروری والدین را هدف قرار دهد، از روش های بسیار مؤثر در پیشگیری از اختلالات مزمن رفتاری است. آموزش کسانی که بیشترین زمان را با کودک می گذرانند و بیشترین تأثیر را بر او دارند، احتمال کاهش رفتارهای نامناسب را در کودک افزایش می دهد. رابطه والد کودک، ترکیبی از رفتارها، احساسات و انتظارات منحصربه فرد است که بین والدین و فرزندان وجود دارد و شامل زمان با کیفیت، محبت فیزیکی و ارتباط کلامی است. از روش های برقراری ارتباط با کودک، بازی و قصه گویی است که می تواند نوعی ارتباط دوطرفه و عاطفی بین کودک و والد ایجاد کند. بسیاری از کودکان در سال های نخستین کودکی واجد مشکلات عاطفی و رفتاری ای هستند که طی زمان و شاید تا دوران بلوغ و حتی بزرگسالی نیز تداوم می یابند.

شابک :
9786228091532
سال نشر :
1403
صفحات کتاب :
208
کنگره :
‭HQ۷۶۹ ‬‬‬
دیویی :
‏‫‭۶۴۹/۱‬‬‬
کتابشناسی ملی :
9584542

کتاب های مشابه والدین موقعیت مدار