امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ازدواج موقت

کتاب ازدواج موقت دفتر چهارم از مجموعه زن و خانواده می‌باشد که به قلم حسام رضایی به نگارش در آمده و به همت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ رسیده است.

اساس برنامه حیات اسلامی آن است، که ازدواج به صورت دائم صورت پذیرد، و این چنین نهادی است که موجب آرامش، آسایش و تعادل روحی و روانی می‌شود؛ چرا که ازدواج تنها برای لذّت جسمی و جنسی نیست، بلکه نوعی امنیت روحی و روانی را با خود به ارمغان می‌آورد. هر مرد و زنی در درون خود نه تنها خلاء جسمی، بلکه خلاء روحی نیز دارد، که جز با طرف دیگر پرنمی شود، و لذا است که خداوند متعال آن را مایه آرامش زوجین معرفی می‌نماید: «و از آیات و نشانه‌های حکیمانه خداوند این است، که برای شما از جنس خودتان همسرانی قرار داد، تا در کنار آنان آرامش یابید.»

ازدواج موقت نیز یکی از سنت‌های گرانبهای پیامبر اکرم (ص) است که در زمان ایشان حلال شده است. دین فطری و انسان‌ساز اسلام به علت‌های مختلفی چون فراهم نبودن زمینه و شرایط ازدواج دائم یا دوری از همسر به خاطر جنگ یا مسافرت، که فرد احساس شدید نیاز به ارضاء میل جنسی خود پیدا می‌کرد، و می‌ترسید که به گناه بیافتد، ازدواج موقت را به امر الهی حلال نموده است؛ تا اولاً با گناه و فحشا مقابله بشود و ثانیاً از این راه فرد به یک لذّت مطبوع و مشروع برسد.

ازدواج موقت هر چند در زمان بحرانی فشار شدید غریزه جنسی و ترس از آلوده شدن به گناه توصیه می‌شود تا در اثر آن دچار گناه و منکرات و یا بیماری‌های روانی همچون اضطراب، بی ثباتی روحی و روانی نشود، اما آن به هیچ وجه فایده‌های روحی و روانی و مستمر ازدواج دائم را ندارد.

مجموعه دفاتر زن و خانواده در قالب چند دفتر می‌کوشد مسائل مختلف مربوط به زنان را در عرصه‌های مختلف اجتماعی، خانوادگی، حقوقی، سیاسی و فرهنگی بر مبنای اندیشه و احکام اسلامی بررسی کند و با رفع شبهه موجود، دریچه‌ای نو و جهت‌دهنده‌ برای جوانان پرسشگر و دانشجویان کاوشگر میهن اسلامی‌مان بگشاید. کتاب ازدواج موقت به بررسی ازدواج موقت از دو منظر اجتماعی و فقهی- حقوقی می‌پردازد.

گزیده کتاب ازدواج موقت

تیترهای درشت روزنامه‌ها را نگاه می‌کردم:

بازخوانی پرونده ناصر محمدخانی و شهلا جاهد.
حمله تند احمدالطیب، شیخ‌الازهر به مکتب اهل‌بیت (ع) در موضوع ازدواج موقت طرفداران ازدواج موقت جز مردان هوسباز نیستند!
زائری: ازدواج موقت یک نیاز طبیعی است مثل رستوران در زندگی امروز!
فائزه هاشمی: با ازدواج موقت مخالف نیستم...

داشتم با خودک کلنجار می‌رفتم ازدواج موقت خوب است یا بد؟!

شابک :
978-600-159-332-1
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
70
کنگره :
‏‫‭BP۱۸۹/۴‏‫‭/ر۶‮الف‬۴ ۱۳۹۸
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۳۶
کتابشناسی ملی :
5376566

کتاب های مشابه ازدواج موقت