امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
110,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ت‍ک‍اپ‍وگ‍ر ان‍دی‍ش‍ه‌ه‍ا

کتاب ت‍ک‍اپ‍وگ‍ر ان‍دی‍ش‍ه‌ه‍ا نوشته ع‍ب‍دال‍ل‍ه‌ ن‍ص‍ری‌ می‌باشد و انتشارات سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی این کتاب را به چاپ رسانده است.

کتاب حاضر پس از بیان ابعاد گوناگون زندگی و شخصیت علامه عمدتاً بر طبقه بندی گزیده سازی و شرح افکار و معرفی آثار استاد در حوزه های فلسفه فلسفه علم، معرفت شناسی انسان شناسی فلسفه تمدن، فلسفه تاریخ، حقوق بشر و .... اهتمام ورزیده است. با توجه به تنوع افکار و حجم بسیار آثار استاد این اثر زمینه مطالعه بر روی میراث علمی او را تسهیل می‌سازد.

این کتاب برای نخستین بار به مناسبت کنگره نکوداشت منزلت علمی از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مهرماه سال ۱۳۷۶ انتشار یافت که به سرعت نسخه‌های آن نایاب شد و هم اکنون با اضافات و تصحیحاتی افزون بر ۲۰۰ صفحه برای دومین مرتبه و هم زمان با هفتمین سال ارتحال استاد منتشر می‌شود.

گزیده کتاب ت‍ک‍اپ‍وگ‍ر ان‍دی‍ش‍ه‌ه‍ا

استاد محمد تقی جعفری در سال ۱۳۰۴هـ . ش در شهر تبریز دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در دبستان اعتماد آغاز می‌کند. از آنجا که قبل از ورود به مدرسه نزد مادر مقداری درس خوانده بود و آمادگی بسیار برای ورود به کلاس‌های بالاتر را داشت لذا ایشان را از کلاس اول به کلاس چهارم می‌برند در این کلاس رتبه دوم را به دست می‌آورد در سال بعد در کلاس پنجم به رتبه اول نایل می‌شود متأسفانه در این هنگام به علت فقر مالی ناگزیر می‌شود تا مدرسه را رها کرده و برای امرار معاش مشغول کار شود.

وی که از عدم ادامه تحصیل سخت ناراحت بود یک شب در خواب با خود صحبت می‌کند و در حال خواب افسوس می خورد که چرا نمی‌تواند به تحصیلات خود ادامه دهد. پدر ایشان با توجه به ناراحتی فرزند خود راضی می‌شود تا فرزندش در مدرسه طالبیه به درس ادامه دهد.

استاد نیمی از روز را به کار می‌پرداخت و نیمی دیگر را به تحصیل در مدرسه طالبیه نزد سید حسن شربیانی کتاب امثله و صرف میر را شروع می‌کند؛ دروس سیوطی و مطول را نزد آقا شیخ احمد اهری (۱۳۸۸ق) که در ادبیات بسیار قوی بود فرامی گیرد در تبریز نیز مقداری فلسفه و منطق را می آموزد پس از مدتی تحصیل در مدرسه طالبیه استاد جهت ادامه تحصیل عازم تهران می‌شود.

صفحات کتاب :
637
کنگره :
‏‫BP۵۵/۳‭‬ ‭/ج۷‭ن۶ ۱۳۷۸
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۹۹۸
کتابشناسی ملی :
80-8419م
شابک :
964-8352-29-1
سال نشر :
1378

کتاب های مشابه تکاپوگر اندیشه ها