نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زندگی در بهشت

کتاب زندگی در بهشت نوشته حمیدرضا شاکرین و انتشارات سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی این کتاب را به چاپ رسانده است. این کتاب در قالب پرسمان در سه فصل چیستی و چگونگی بهشت، گونه‌های بهشت و نعمت‌های آن، نحوه زندگی در بهشت تنظیم شده و سعی دارد به پرسش‌های دانشجویی درباره کیفیت زندگی در بهشت پاسخ دهد.

پرسش‌هایی از قبیل اینکه بهشت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ حقیقت بهشت به لحاظ مادی یا آسمانی بودن، چگونگی راهیابی به آن، گستره آن و اینکه در کجای عالم قرار دارد یا اینکه نعمت‌های بهشتی روحانی محض است یا لذت‌ها و نعمت‌های جسمانی نیز در آن راه دارد و هر یک چگونه اند و چه اقسامی دارند؟

راز پرداختن قرآن به نعیم جسمانی و بالاخره اینکه آیا بهشت برای همگان یکسان است یا بهشت‌های متفاوتی با درجات و مراتب مختلف وجود دارد و ... از پرسش‌های پربسامدی است که کتاب «زندگی در بهشت»، سودای پرداختن به آن‌ها را دارد.

گزیده کتاب زندگی در بهشت

«امیرالمومنین(ع) از پیامبر اکرم(ص) پرسید غرفه‌های بهشت از چه بنا شده است؟ رسول خدا(ص) فرمود: این غرفه‌ها را حق تعالی از در و یاقوت ساخته، سقف‌های آن‌ها از طلاست و با نقره به هم متصل و مستحکم گشته است. فرش‌های آن بالا آمده و برخی روی برخی افتاده است. لایه‌های این فرش‌ها از مشک، عنبر و کافور است.

وقتی مومن به جایگاهش در بهشت وارد گردد، تاج کرامت و بزرگی بر سر او گذاشته می‌شود. لباس‌های طلا و نقره بافت پوشیده و در و یاقوت، زینت بخش تاج او خواهد بود... ».

صفحات کتاب :
75
کنگره :
‏‫‬‭BP۲۲۲/۶۵
دیویی :
‏‫‬‭‭۲۹۷/۴۴‬
کتابشناسی ملی :
7292629
شابک :
978-964-023417-4‬‭
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه زندگی در بهشت