امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
70,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب گام‌های پسین در فلسفه برین

کتاب گام‌های پسین در فلسفه برین بر اساس فرایند پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و در راستای هدف‌های پژوهشکده و به قلم محقق ارجمند جناب حجت الاسلام والمسلمین حسین عشاقی در گروه فلسفه، تألیف و به زیور طبع آراسته شد.

فلسفه تقریبا عمری برابر عمر انسان دارد؛ زیرا توجه به فلسفه، در عمق وجود انسان ریشه دارد؛ چون انسان همواره به گونه فطری با پرسش‌های بنیادین در مورد عام‌ترین حقایق هستی مواجه بوده است.

استاد عشاقی از استادان مبرز فلسفه و عرفان اسلامی است که در زمینه‌ی حکمت اسلامی، تألیف‌های متعددی دارند. اگر گوشه ذهن ابهاماتی از جهان هستی دارید، مطالعه کتاب گام‌های پسین در فلسفه برین می‌تواند پاسخی باشد بر آن.  

گزیده کتاب گام‌های پسین در فلسفه برین

۱. تحکیم یک مقدمه‌ی عام
ما در مباحث فراوانی در این کتاب و سایر کتاب‌ها و نیز در بسیاری از مقالاتمان از اصل امتناع ارتفاع نقیضین از هر موضوع مفروضی، استفاده کرده و می‌کنیم، ولی به خاطر شبهه‌ی عدم بداهت این اصل، و ناتمام بودن استدلال معروف بر این اصل، ما در اینجا قبل از هر بحثی می‌خواهیم این اصل را تحکیم کنیم، تا حتی اگر کسی به بداهت و به تمام بودن استدلال معروفش، معترف نباشد، بتواند به استناد بیان آتی که در اثبات این اصل خواهیم آورد، در اثبات سایر دعاوی به این اصل اعتماد کند. استدلال معروفی که بنا بر نظری بودن این اصل، آورده می‌شود،.. .

صفحات کتاب :
360
کنگره :
‏‫‬‮‭BBR۱۴‭/ع۵گ۲ ۱۳۹۴‬
دیویی :
‏‫‬‮‭‭۱۸۹/۱‬
کتابشناسی ملی :
۴۰۹۷۳۴۳
شابک :
978-600-108-322-8‬
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه گام های پسین در فلسفه برین