نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مقصد (داستان)

کتاب مقصد نوشته عبدالجبار رئیسی توسط انتشارات ماهواره منتشر شده است. این اثر یک داستان اجتماعی مربوط به چند دوست است که قصد مهاجرات به اروپا دارند در بین راه اتفاق هایی رخ می دهد...

 گزیده کتاب مقصد (داستان)

یوسف جوانی افتاده و تنها بود که با جوانان روستا ارتباط خوبی داشت به همین دلیل خانه­ ی یوسف به محلی برای دیوان (دورهمی) شبانه تبدیل شده بود که با صفا و صمیمیت در کنار هم در مورد مسائل مختلف صحبت می‌کردند. ...

پیگیری اخبار از طریق تلویزیون و گاه بحث و جدل در مورد این اخبار از دیگر کارهای آن‌ها بود، البته چای و پیکنیک، بخش جدانشدنی این دورهمی‌ها بود.

مردم روستای نیام از سال‌­ها قبل با کشاورزی و دامداری، روزگار می‌گذراندند اما در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی‌های طولانی، کشاورزی و دامداری رونق سال های قبل را نداشته و مردم به سختی امرار معاش می‌­کنند، بعضی از مردان روستا برای کار به کشورهای حاشیه‌­ی خلیج فارس می رفتند و پسران خود را برای کار به آنجا می­‌بردند اما بیشتر جوانان بلوچ، ترجیح می دهند که تحصیل کنند و به دانشگاه بروند به امید اینکه در یکی از اداره های دولتی استخدام شوند، بعضی از آن ها به هدف خود می­‌رسند و صاحب یک شغل دولتی می شوند اما اکثر آن‌ها در این کار، ناکام می مانند و مجبورند برای کارگری از این شهر به آن شهر بروند.

نزدیک غروب بود، صدای ماشین ها و موتورهایی که از شهر باز می گشتند سروصدای عجیبی در روستا ایجاد کرده بود. صدای بزها و گوسفندان که از چرا باز می­‌گشتند از هر خانه‌­ای به گوش می‌­رسید، زنان روستا در کوچه پس کوچه ها با ظرفی به دست، به دنبال بزها برای دوشیدن آن‌ها می‌کردند و آن را با این صدا کیچ کیچ (بیا بیا) صدا می زنند و صدای بزغاله‌ها از حیاط خانه‌­ها شنیده می‌­شود که مادرشان را صدا می زنند، احمد و علیرضا تنها در خانه‌­ی یوسف نشسته بودند و مثل همیشه بساط دود و دم و چایی برپا بود. احمد جوانی آرام، شجاع و با اراده که بیشتر وقت خود را در روستا و در میان مردم می­‌گذراند و فقط گاهی برای کار به دیگر شهرها سفر می کرد.

صفحات کتاب :
117
کنگره :
‏‫‬‭PIR۸۳۴۵
دیویی :
‏‫‭۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
۹۳۶۰۹۸۹
شابک :
978-622-347-352-4
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه مقصد (داستان)