نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حکمرانی و مدیریت نوآوری پایدار

کتاب حکمرانی و مدیریت نوآوری پایدار آموختن از تجربه برای شکل‌دهی آینده نوشته ماتیا مارتینی و دیگران با ترجمه دکتر محمدمهدی ذوالفقارزاده(دانشیاردانشگاه تهران) و علیرضا اسدزاده که مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران  این اثر را به چاپ رسانده است.

و این کتاب از این حیث کتابی ارزشمند است که هم ابعاد نظری و هم ابعاد عملی را پوشش داده است و در آن مجموعه ای از نظریه ها و دیدگاه ها را در کنار نمونه های عملی و عینی، به خوانندگان ارائه می دهد؛ به طوری که کتاب مملو از شیوه نامه ها و ابزارهایی برای توصیف و تشریح ویژگی های نوآوری پایدار است که اغلب پرداختن به آن سخت است.

گزیده کتاب حکمرانی و مدیریت نوآوری پایدار

نوآوری پایدار هرگونه تغییر تدریجی یا بنیادین در چشم اندازهای اجتماعی، خدماتی، تولیدی، حکمرانی، سازمانی، سیستمی، یا بازاریابی است که موجب دگرگونی های مثبت زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی می شوند، بدون آنکه نیازها، رفاه و بهزیستی نسل های کنونی و آینده را به مخاطره اندازند.

نوآوری پایدار مسئولانه برایند اقدام های مارپیچ هوشمند چهارجانبه برای پشتیبانی از تکامل تدریجی یا بنیادین نظام اجتماعی فنی است که بر اساس تحولات و گذارهای چندسیستمی و بدون به مخاطره انداختن نیازها، رفاه و بهزیستی نسل های کنونی و آینده صورت می گیرد.

منظور از تحولات چندسیستمی، نظام های زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی، حکمرانی و زیرساختی است، ضمن اینکه در مارپیچ چهارجانبه، تلاش ها متمرکز بر پویایی و یادگیری متقابلی است که به دقت برنامه ریزی و به موقع اجرا می شود و حکومت، کسب وکارها، جامعة مدنی و ذی نفعان پژوهشی و آموزشی را دخیل می کند.

شابک :
978-964-0375-74-7
سال نشر :
1403
صفحات کتاب :
314
کنگره :
‏‫‭HD۴۵‬‬
دیویی :
‏‫‭۶۵۸/۵۱۴‬‬
کتابشناسی ملی :
9552752

کتاب های مشابه حکمرانی و مدیریت نوآوری پایدار