نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مدیریت زنجیره تامین با رویکرد لارج

کتاب مدیریت زنجیره تامین با رویکرد لارج، اثر شهرام علی‌یاری، میثم ملکی، محمدحسن جلالی‌ جواران و میلاد هاشمی؛ به تشریح مفاهیم لارج در حوزه زنجیره‌های تأمین پوشاک پرداخته تا مخاطبان ضمن آشنایی با مفاهیم لارج، کاربرد این نوع مددیریت زنجیره تأمین را در صنعت پوشاک و به طور خاص در یک سازمان پوشاک ایرانی بررسی کنند.

به این منظور، برای کسب بینش و آشنایی خوانندگان، این کتاب با مفاهیم پایه زنجیره تأمین و درک بهتر پارادایم‌های مدیریتی مربوط به آن در پنج فصل نگارش و به بررسی و تحلیل موضوعات و عناوینی نظیر؛ مبانی و اصول زنجیره تامین، پارادیم های زنجیره تأمین و مشخصه های آن، زنجیره تأمین لارج و اقدامات آن، زنجیره تأمین پوشاک تجاری و سازمانی و مدل زنجیره تأمین لارج پوشاک سازمانی می‌پردازد.

گزیده کتاب مدیریت زنجیره تامین با رویکرد لارج

فصل چهارم: زنجیره تأمین پوشاک تجاری و سازمانی
1-4. پوشاک تجاری
زنجیره تأمین در صنعت نساجی پیچیده است. اغلب، زنجیره تأمین‌ها در این صنعت نسبتا طولانی و تعدادی از طرفین درگیر آن‌ها هستند. در نتیجه، به منظور کاهش لیدتایم‌ها و رسیدن به پاسخگویی سریع، مدیریت دقیق زنجیره تأمین لازم است. همچنین لازم است از رویکردهای زنجیره تأمین مانند چابک استفاده شود (Johns, 2002).
خرید متمرکز و مذاکرات قابل توجه راجع به کیفیت ، قیمدت و زمانبندی‌های تحویل، رویه‌ی معمولی است که خرده‌فروشان و تولیدکنندگان با آن مواجه هستند.

در بسیاری از زنجیره‌ها یک واسطه وجود دارد که اغلب یک آژانس واردات یا صادرات است. این آژانس به عنوان یک عضو اصلی و قابل توجه در زنجیره عمل می‌کند. اضافه شدن این واسطه نیز در نتیجه افزایش جهانی شدن در صنعت اتفاق افتاده است. با شرکت‌های زیادی که عناصر خود را در خارج از کشور منبع‌یابی می‌کنند یا تولید خود را به کشورهایی با هزینه نیروی انسانی کم منتقل می‌کنند، جهانی شدن زنجیره تأمین منسوجات و لباس، امروزه بسیار گسترده‌تر شده است. علاوه بر این، صنعت مد با تعدادی از شاخص‌ها مشخص می‌شود: چرخه عمر کوتاه، نوسان زیاد، پیش‌بینی‌پذیری پایین و انگیزه خرید زیاد. در طول ادبیات مروری، روابط همکاری و مشارکت‌ها به عنوان شرایط ترجیحی و به عنوان سودمندی برای همه طرفین درگیر شرح داده شده است.

اگر چه این دیدگاه در بسیاری از موقعیت‌ها مورد سوال واقع می‌شود. برای مثال، صنعت منسوجات تمایل دارد که در انتهای زنجیره به واسطه خرده‌فروشان بزرگ و قدرتمند، با دفاتر متعدد، در سطح بین‌المللی سلطه و نفوذ داشته باشد. 

صفحات کتاب :
204
کنگره :
‏‫‬‭HD۳۸/۵
دیویی :
‏‫‬‭۶۵۸/۵
کتابشناسی ملی :
۹۳۹۲۰۳۹
شابک :
‏‫‬‭978-622-286-176-6
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه مدیریت زنجیره تامین با رویکرد لارج