نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آداب و احکام آبزیان

کتاب  آداب و احکام آبزیان اثر عبدالاحد رضایی می باشد و شرکت چاپ و نشر بین‌الملل آن را منتشر کرده است.

این کتاب شامل  آداب و احکام آبزیان مطابق فتاوای حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای مدظله می باشد.

گزیده کتاب آداب و احکام آبزیان

دین برنامه زندگی آحاد بشر است که خداوند توسط حجج الهی در اختیار آن‌ها قرار داده است. در هر دوره از زندگی بشر بر اساس شرایط و استعدادهای موجود بشر، دین برنامه‌های بهینه‌سازی زندگی را در اختیار همه قرار می‌دهد.

در این دوره نیز فقهای عظام جهت سهولت استفاده از دین، برخی از دستورات شرعی را در قالب دانش فقه به مخاطبان عرضه می‌کنند.فقه همه ابعاد و جزئیات زندگی انسان‌ها را دربرمی‌گیرد. کاربردی نمودن احکام تدوین شده می‌تواند زندگی روزمره مردم را بیشتر منطبق بر دین نماید. چه آن‌که گاه ناآگاهی مؤمنین از احکام خاص مورد نیاز، به غفلت از ادای تکلیف منجر می‌گردد.

تدوین و آداب احکام اصناف یکی از بسته‌بندی‌های کاربردی و نو در فقه است که کمک شایانی به ترویج و فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی می‌کند.در خوردن آبزیان یک قانون کلی وجود دارد: اگر ماهی پولک داشته باشد، خوردن آن، حلال است، ولی اگر پولک نداشته باشد، خوردنش حلال نیست.

در برخی روایات نیز بحث پوست اضافه شده است و اگر آبزی پوسته‌ای سفت داشته باشد، خوردن آن مانع شرعی ندارد. به همین دلیل درباره میگو که پولک ندارد، چنین گفته شده است: «آیا نمی‌بینی پوستی دارد که در آن حرکت می‌کند؟»»

صفحات کتاب :
152
کنگره :
‏‫‬‭BP۱۹۸/۶
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۳۷۹
کتابشناسی ملی :
8425561
شابک :
9789643048532
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه آداب و احکام آبزیان