امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
13,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خیاطی مادام

کتاب خیاطی مادام نوشته هدی حشمتیان، روایت افرادی است که با تکیه بر تولید، زندگی خود را متحول کردند.

مجموعه داستان خیاطی مادام درباره آدم‌هایی است که به وطن‌شان عشق می‌ورزند، برای پیشرفت کشورشان فعالیت می‌کنند و با تمام سختی‌هایی که سر راهشان قرار می‌گیرد، مقابله می‌کنند. موضوع این مجموعه داستان در مورد تولید ملی و افرادی است که در این زمینه فعالیت و تلاش می‌کنند.

حمایت از تولید ملی علاوه بر رفع مشکلات اقتصادی که هدف اصلی تحریم‌هاست، می‌تواند سبب استقلال کشور و کاهش واردات و افزایش صادرات باشد. مهم‌ترین نکته‌ای که در این مجموعه داستان به آن پرداخته شده این است که وقتی از تولید ملی حمایت شود، چرخه تولید دوام خواهد داشت و همین موضوع سبب ایجاد و حفظ اشتغال پایدار می‌شود و جوانان زیادی را از معضل بیکاری و تبعات آن حفظ می‌کند.

نثر روان و ماجراهای جذاب از ویژگی‌های خوب کتاب است که مخاطب را همراه می‌کند و ضرورت حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی را برای مخاطب روشن‌تر می‌کند.

گزیده کتاب خیاطی مادام

البته من کلی غر به جان بابا زده بودم، اما دیگر فایده‌ای نداشت. پول اجاره باغ کلی می‌شد و بابا دست مردم چک داشت. تا اینکه مامان طفلکی که همیشه آماده انواع فداکاری و ازخودگذشتگی بود، پیشنهاد کرد انگورها را نگه داریم و ازش شیره انگور درست کنیم، کاری که قبل‌ترها همیشه انجام می‌دادند و مادر و مادربزرگ و همه مادرهای قبل از او انجام داده بودند.

اصلاً شیره درست کردن توی شهر ما یک هنر تاریخی بود که سینه به سینه رسیده بود به نسل‌های بعد، اما به‌خاطر سختی کار، دیگر کسی به خودش سخت نمی‌گرفت که شیره انگور درست کند، مگر چند تا کارگاه سنتی. دوروبر شهر تا چشم کار می‌کرد، تاکستان بود و باغ میوه.

زرنگ‌ترها و مایه‌دارها محصولشان را فرآوری می‌کردند و خرده‌پاها و بی‌پول‌ها همانطور وانتی، مفت می‌فروختند. مادر همیشه از شیره درآوردن‌های گذشته خیلی برایم گفته بود...

صفحات کتاب :
84
کنگره :
‏‫‬‭PIR۸۳۴۱‭‬‭
دیویی :
‏‫‭۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
8726421
شابک :
‫‭978-964-973-729-4
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه خیاطی مادام