نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرورش اعتماد به نفس در کودکان

کتاب پرورش اعتماد به نفس در کودکان نوشته کارن دیروستر توسط انتشارات کهکشان دانش منتشر شده‌است. این اثر 64امین اثر از مجموعه کتاب‌های زندگی و کسب وکار موفق برای همه می‌باشد.

این کتاب روش های تربیت کودکان دارای عزت نفس و مسئولیت‌پذیر در فرهنگ رفتاری را به ما آموزش می‌دهد.

درباره‌ی نویسنده کتاب پرورش اعتماد به نفس در کودکان

کارن دیروستر صاحب موسسه‌ی مشاوره و مربی‌گری خانوادگی است. وی مشاور و سخنران بسیار برجسته‌ی فرزندپروری و آموزش است. 

دیگر کتب وی عبارتند از:
راهنمای پلی‌اسکول برای آموزش دست‌شویی رفتن کودکان (کتاب مرجع، سال 2008)، حل‌المسائل آموزش دست‌شویی رفتن کودکان (کتاب مرجع، سال 2007) که به خاطر تهیه‌ی منابع فرزندپروری موفق به اخذ جایزه‌ی 2008 NAPPA GOLD Award گردید.

گزیده کتاب پرورش اعتماد به نفس در کودکان

وجه تمایز پرورش فرزند حق‌به‌جانب و پرورش فرزند توانمند، در استراتژی‌هایی است که والدین برای رفع مشکلات از آن‌ها استفاده می‌کنند. والدین خیرخواهْ رنج و تقلای فرزند خود را می‌بینند. در تلاشی ناکارآمد، برای کمک کردن به فرزند خود، سعی می‌کنند مشکل را رفع نمایند. آن‌ها باید تعادل مناسبی بین وابستگی و عدم وابستگی پیدا کنند، و درعین‌حال که قدرت رویارویی با لحظات دشوار را حفظ می‌کنند، احساسات وی را نیز درک نمایند. تنها در این صورت است که والدین می‌توانند کودک را در عبور از لحظات دشوار هدایت کنند.

پدر یا مادر توانمند، شخصی است که وقتی می‌بیند فرزندش در هنگام خرید بی‌حوصله می‌شود، به دنبال راهی برای سرگرم کردن وی برآید تا دیگر اعضای خانواده بتوانند کار خود را به انجام برسانند. کودک توانمند؛ در سر میز شام، با آن‌که می‌بیند غذای مورد علاقه‌اش حاضر نشده، باز هم شروع به خوردن می‌کند، چرا که سایر افراد سر میز از همان غذا لذّت می‌برند. و کودکی که اسباب‌بازی مورد علاقه‌اش را جا گذاشته‌ است با نوازش‌های پرمحبّت والدین می‌تواند از پس اندوه و یأس پیش آمده برآید و یک روز یا حتی یک هفته هم برای رسیدن به اسباب‌بازی‌اش بردباری کند.

سال نشر :
1398
قیمت نسخه چاپی :
2300000
صفحات کتاب :
224
کنگره :
‏‫‬‭‭HQ۷۵۵/۸
دیویی :
‏‫‬‭‭۶۴۹/۷
کتابشناسی ملی :
۷۳۸۷۲۱۵
شابک :
‫‭978-622-7402-39-1‬‬

کتاب های مشابه پرورش اعتماد به نفس در کودکان