امتیاز
5 / 4.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
22,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کرانه اندیشه

کتاب کرانه اندیشه نوشته جناب آقای محمد صباغیان منتشر شده در نشر متخصصان است. نویسنده این کتاب با آزادی اندیشه، فارغ از هرگونه عقاید و جبهه ی فکری این کتاب را نگاشته است.

و گفته است که لطفا برای درک مفاهیم داستان های واقع در حقیقت، تعصبات فکری خود را کنار بگذارید و با آزادی اندیشه به خوانش آن بپردازید تا دچار مغلطه های فکری نشوید.

اگر معنای آزاداندیشی را در باب زندگی حقیقی درک کنید، حتی اگر افلیج هم باشید بلندپروازترین هستید. لطفاً تعصبات دینی، اجتماعی و... در خوانش این کتاب به خرج ندهید که هیچ ثمری جز دوگانگی فکری عاید شما نمی شود.

گزیده کتاب کرانه اندیشه

در دریا شناور هستم. پشتم را بر روی زمینی گرم احساس می‌کنم. چشمانم را به‌آرامی باز می‌کنم. تصویر کاملاً تیره و تار است، آرام‌آرام وضوح می‌یابد. گرمای نور خورشید را بر صورتم احساس می‌کنم. برمی‌خیزم.در یک جزیره‌ قرار دارم و اقیانوسی متلاطم جزیره را احاطه کرده است.

هیچ‌چیز به یاد نمی‌آورم. که هستم؟ چه موجودی هستم؟ اینجا چه کار می‌کنم؟به راه می‌افتم تا شاید جواب‌هایم را پیدا کنم.چمنزار را از نظر می‌گذرانم. یک گروه می‌بینم. پیش می‌روم. گروهی از گاوها با نژادها و ظاهرهای مختلف.از آن‌ها می‌پرسم: شما که هستید و اینجا چه می‌کند؟ گاو با ولع علفش را می‌خورد و بعد می‌گوید: ما گروه گاوها هستیم و به چرا مشغولیم. حقیقت زندگی ما خوردن است. ما فقط می‌خوریم و زادوولد می‌کنیم. اگر تو هم این‌گونه زندگی می‌کنی پیش ما بمان. با خود می‌اندیشم.

آیا زندگی تنها خوردن و زادوولد است؟ اگر این‌گونه است، پس چرا توانای اندیشیدن دارم؟ هرکسی که فکر کند می‌داند که زندگی تنها خوردن، خوابیدن و زادوولد نیست، پس فلسفه‌ی زندگی من با این گروه متفاوت است. ترکشان می‌کنم و به راه‌رفتن ادامه می‌دهم. سنگلاخ‌ها را از نظر می‌گذرانم. یک گروه دیگر، گروه گرازهای وحشی. پیش می‌روم.

صفحات کتاب :
56
کنگره :
‭PIR۸۳۵۰
دیویی :
‏‫‭۸‮فا‬۸/۸۶۲‬‬
کتابشناسی ملی :
9374109
شابک :
9786222921842
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه کرانه اندیشه