امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,400
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نظریه های عدالت اقتصادی

انقاب شکوهمند اسامی ایران با اندیشه اداره دینی جامعه وظیفه خطیری بر دوش حوزه های علمیه نهاد .طراحی مناسبات گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... در یک جامعه بر اساس آموزه های وحیانی و سازگار با پیشرفت های عقلانی، انتظاری است که بیش از همه، از حوزه های مقدس علمیه - میراث داران نهاد آموزش و پژوهش تمدن کهن اسلامی میرود .حوزه علمیه برای انجام این رسالت بزرگ و حرکت از فقه فردی به سوی فقه حکومتی، در حال تجربه کردن تحولی همه جانبه است تا از این رهگذر به نیازهای انقلاب اسامی در مرحله رسیدن به دولت اسلامی و طراحی الگوی اسامی پیشرفت پاسخ دهد .تقویت عرصه های سنتی علوم اسلامی در کنار امتداد مطالعات دینی به ویژه فقاهت به عرصه های جدید دانشگاهی و علوم انسانی، ک ه در شعار «حوزه درو نزا و برونگرا » خلاصه گشته است، راهبردی اساسی است که حوزه علمیه خراسان برای نیل به این آرمان در پیش گرفته است.کتاب نظریه های عدالت اقتصادی اثر میثم پیله فروش و ناشر آن انتشارات حوزه علمیه خراسان است.

خلاصه کتاب نظریه های عدالت اقتصادی

مسئله عدالت مشخصا در سه حوزه معارف بشری مورد توجه واقع شده است:

الف)وصف فعل ربوبی یا کیفیت نظام تکوین در کلام و فلسفه که در میان مسلمانان میتوان به مباحث معتزله و اشاعره در این زمینه اشاره کرد.
ب) وصف فعل انسانی یا ملکه نفسانی در علم اخلاق که به منزله هماهنگی در میان اجزای درونی نفس آدمی است که در فقه نیز این معنا از عدالت مورد توجه است.
ج) معیار حقانیت مناسبات یا نظام های اجتماعی که مقصود از نظام های اجتماعی در اینجا همه فضاهای سیاسی، اقتصادی و روابط اجتماعی به معنای اخص است.

صفحات کتاب :
135
کنگره :
‏‫‬‭‬‭HB۵۲۳‏‫‭/پ۹۴ن۶ ۱۳۹۷
دیویی :
‏‫‬‭۳۳۹/۲
کتابشناسی ملی :
5444695
شابک :
9786229925621
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه نظریه های عدالت اقتصادی