امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 48,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سبک شناسی مفسران خراسان


کتاب سبک شناسی مفسران خراسان نوشتۀ محمدحسن ربّانی یکی از کتاب‌های تخصصی در حوزۀ تفسیر قرآن است که به مفسران حوزۀ شرق و خراسان بزرگ پرداخته است. قرآن کتابی آسمانی است که به لطف آن همۀ انسان‌ها گرداگرد آن هم‌چون پروانه‌ای می‌چرخند و هرکس به توان خود توشه‌ای از آن بر می‌دارد. در این میان شاهد ظهور مفسرانی بزرگ در سرزمین خراسان هستیم که از آنان تفاسیر بزرگ و ارزشمندی تألیف شده است. اثر حاضر به شناسایی روش مفسران بزرگ خراسان می‌پردازد.


گزیده‌ای از کتاب سبک شناسی مفسران خراسان


به اعتقاد همه مسلمانان، قرآن کتاب آسمانی وحیانی است که دلیل نبوّت معجزۀ خالدۀ رسول خدا می‌باشد، اما این معجزۀ جاودانه از همان اوائل نزول آیاتش با هجمۀ شبهات روبرو شد. مشرکان دربارۀ قرآن شبهه‌پراکنی کردند، همانطور که برخی شبهات را دربارۀ خود رسول خدا (ص) مطرح نمودند.

قرآن اوّلین منبع برای شناخت شبهات است و مشرکان عرب اوّلین گروه بودند که در مورد قرآن و آورندۀ آن شبهه پراکنی کردند. در آیات گوناگون می‌بینیم که به رسول خدا صفاتی را نسبت می‌دهند که او را از حدّ یک آدم معمولی خارج می‌کند، تا چه رسد که او را پیامبر بدانند. در مورد آیات قرآن هم همین‌گونه آرائی را مطرح کردند. آخرین تهمت و تیری که به سوی پیامبر انداختند، او را ساحر خواندند، همانطور که او را مسحور نیز خواندند. قرآن را اساطیر اوّلین خواندند، چون برخی از قصّه‌های قرآن شبیه به آن چیزی بود که در تورات و انجیل وجود داشت، لذا آن را از اسطوره‌های عربی و غیر عربی دانستند.

کتابشناسی ملی :
5130534
شابک :
‫‭978-964-304-767-2
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
320
کنگره :
‏‫‬‭BP۹۲‏‫‬‭/ر۲س۲ ۱۳۹۷
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۱۹

کتاب های مشابه سبک شناسی مفسران خراسان