امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 81,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ضروریات تحقیق

مقاله‌نویسی یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویانی است که قصد چاپ مقاله و تقویت رزومه از این طریق را دارند. مقاله‌نویسی یکی از سخت‌ترین مراحل تحقیقی و پژوهشی دانشجویان می‌باشد؛ بنابراین، مقاله‌نویسی را می‌توان یکی از مهارت‌های ضروری دنیای علمی امروز به شمار آورد.این کتاب، ترکیبی از مطالب مربوط به نگارش و چاپ و زبان مقاله وپایان نامه‌نویسی را به‌ صورت کامل مختصر، مفید و کاربردی ارائه می‌دهد.جهت سهولت در درک مطالب، زبان بخش مربوط به اطلاعات عمومی چاپ مقاله در این کتاب به فارسی و همراه مثال‌های کاربردی ارائه شده است. 

گزیده‌ای از کتاب ضروریات تحقیق

شکاف تحقیقاتی (Gap Research)چیست؟ 

منظور از شکاف تحقیقاتی، حوزه و یا موضوعی است که تا به‌حال مطالعات قبلی به طور کافی و لازم به آن نپرداخته‌اند، و فقط اطلاعات ناقصی در آن حوزه وجود دارد و این به ما انگیزه می‌دهد که به دنبال تحقیق بیشتر در آن حوزه باشیم. شکاف تحقیقاتی معمولا در پژوهش‌های علمی در قسمت بیان مشکل (Problem the of Statement ) که زیرمجموعه‌ای از مقدمه پژوهش است نوشته می‌شود.

 اهمیت داشتن شکاف تحقیقاتی در پژوهش

شکاف تحقیقاتی در واقع پژوهش شما را توجیه می‌کند. به این معنی که انگیزه و هدف شما را از انجام پژوهش‌تان برای مخاطب قابل درک می‌کند. به همین دلیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هرچه شکاف‌های تحقیقاتی بیشتری برای پژوهش‌تان شناسایی کنید، ارزش و منطق پژوهش شما از نظر مخاطب بالاتر خواهد رفت. شکاف تحقیقاتی مناسب جرقه و ایده اولیه یک پژوهش و موضوع مناسب را در ذهن محقق ایجاد می‌کند.

دیویی :
4/808
کتابشناسی ملی :
9327248
شابک :
9786222927547
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
120
کنگره :
4500PN

کتاب های مشابه ضروریات تحقیق