امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 49,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بلاک‌چین و اعتماد دیجیتال

بلاک‌چین یک فناوری جدید و نوظهور به شمار می‌آید که امکان ثبت اطلاعات به‌صورت دائمی وبدون امکان تغییر را فراهم می‌کند. بیت‌کوین به‌عنوان ابتدایی ترین رمزارز، اولین کاربرد عملی این فناوری محسوب می‌شود.

بلاک‌چین چیست؟ چگونه کار می‌کند؟ چه کاربردهایی دارد؟ چه فرصت‌ها و چالش‌هایی در پیِدارد؟ و افق پیشروی آن چه میتواند باشد؟ اینها سؤال‌های متداولی هستند که در مورد این فناوری دگرگون‌ساز پرسیده می‌شود. ما در این کتاب قصد داریم تا بر اساس مطالعات و پژوهش‌هایی که انجام داده‌ایم  به تمام این سؤال‌ها با زبان ساده پاسخ دهیم.

گزیده‌ای از کتاب بلاک‌چین و اعتماد دیجیتال

بلاک‌چین اصطلاحی است که معانی متعددی برای افراد با دانش‌ها و تخصص‌های گوناگون را به همراه دارد؛ برای توسعه‌دهندگان حوزه امنیت به‌عنوان مجموعه‌ای از پروتکل‌ها و رمزگذاری‌ها جهت ذخیره امن اطلاعات در شبکه‌های توزیع یافته، برای حوزه تجارت و اقتصاد به‌عنوان بستری برای طراحی واحدهای پولی دیجیتال، برای مهندسین رایانه به‌ منزله عامل تحول نسل آینده اینترنت و برای برخی به‌مثابۀ وسیله‌ای برای دگرگونی جامعه و اقتصاد در جهت دست یافتن به جهانی غیرمتمرکز محسوب می‌شود. 

بلاک‌چین تنها یک فناوری نیست بلکه یک فرهنگ و یک اجتماع است؛ که هدف غایی آن رسیدن به جهانی منصفانه‌تر به‌وسیله تمرکززدایی است، این پدیده می‌تواند مسائل روز جامعه انسانی ازجمله واحد پولی، اقتصاد، اعتماد، ارزش، مبادله و .. را تحت تأثیر خود قرار دهد. شاید بتوان کلی‌ترین کاربرد برای بلاک‌چین را این مسئله دانست که قرار است برای نخستین باردر تاریخ بشریت، انسان‌ها بتوانند از هر جای دنیا که حضور دارند بدون وجود یک شخص ثالث مورد اعتماد و بدون وجود قوانین متمرکز توسط سازمانی خاص با یکدیگر تراکنش و مبادله انجام دهند و حتی دارایی‌ها و ارزش‌های خود را بدون واسطه با یکدیگر مبادله کنند. اصلی‌ترین دغدغه انسان‌ها در مبادلات و قراردادهای خود، مسئله اعتماد است. حال شرایطی رادر نظر بگیرید که این مبادله بر سر داده‌های دیجیتال که هیچ وجود خارجی و فیزیکی نداشته اما ارزش قابل توجهی دارند، در حال انجام باشد؛ پس به مراتب دغدغه‌ها و چالش‌های بزرگتری را به دنبال خواهد داشت. 

صفحات کتاب :
344
کنگره :
1710HG
دیویی :
332/178
کتابشناسی ملی :
7385954
شابک :
9789644529856
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه بلاک چین و اعتماد دیجیتال (فرصت ها و چالش ها)