امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
95,000
10%
ت 85,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب شنبه آرام، روایت زندگی دانشمند شهید محسن فخری‌زاده از کلام همسر او است. در این کتاب از مردی خواهید خواند که گمنام و بی‌ادعا در مسیر علم و اعتلای دانش هسته‌ای تلاش کرد، مردی که خواب راحت را از چشمان ترامپ و نتانیاهو گرفت.

کتاب شنبه آرام، به همت محمدمهدی بهداروند، مهدی قربانی و فاطمه اکبری اصل به نگارش در آمده و انتشارات حماسه یاران آن را منتشر کرده است.

معرفی کتاب شنبه آرام

ارزش زندگی انسان به واسطه ی هدف متعالی و خاطرات شیرین او برای رسیدن به آن است. پس از هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنانی که آمده بودند هستی مان را به غارت ببرند، یوسفان یعقوب زمان، مردانه در مقابل هجوم آنان ایستادند و تصویری از زیبایی و دلبری و عاطفه بر صفحات زرین کتاب تاریخ این مملکت کشیدند. آن دوران گرچه زود سپری شد و ما هنوز مست میِ جام آن پیر میکده ایم، اما آنچه ما را توان ایستادن و شِکوه نکردن از ماندن می دهد، حرف های از جنس آسمان آن مرد مسافر است.

او به ما سفارش کرد نگذارید پیش کسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم روزمره زندگی به فراموشی سپرده شوند و ما امروز میراث این چنین عظیمی را در اختیار داریم. دفاع، فرهنگ و تاریخ، همزادان و همسایگان دیوار به دیواری هستند که همواره در کنار یکدیگر حضور داشتند.

با پایان یافتن دوران دفاع هشت ساله که از بی نظیرترین دوره های تاریخی ملت نجیب و فهیم ایران بود، اراده ای بر نگارش این ایام برای ماندگاری آن سر برآورد، که «این جنگ یک گنج است» و باید کاری کرد که نسل جدید و نسل های بعد، از این ظرفیت، از این ذخیره ی عظیم و از این گنج تمام نشدنی استفاده ی روحی کنند، امید پیدا کنند و خودشان را بشناسند.کی شنبه آرام در راستای همین اهداف نگاشته شده است.

خلاصه کتاب شنبه آرام

نویسنده خلاصه ای از چگونگی به نگارش در آمدن کتاب شنبه آرام را در به قسمت به جای مقدمه این گونه آورده است:«هنوز داغ و غصه ی حاج قاسم در جای جای کشورمان تازه بود که در یک عصر جمعه، خبر شهادت دانشمند متعهد و مبارز هسته ای، جناب آقای دکتر محسن فخری زاده مهابادی به گوشمان رسید. آن روز با حاج حسین کاجی، راوی محترم و عزیز دفاع مقدس، در منزل شهیدان کارکوب زاده در خدمت مادر والامقامشان بودیم که پسرم حسین، تلفنی خبر ترور او را داد. چقدر آن لحظات تلخ گذشت و خاطره ای حزن آور برایمان رقم زد! قرار شد برای این شهید عزیز کتابی در حد قدوقواره خودمان تهیه کنیم.

برای این کار با افتخار اعلام آمادگی کردم. در اولین فرصت در منزل پدر شهید با خواهر و برادران شهید جلسه ای تشکیل شد و در جلسه دوم با حضور همسر مکرمه ی ایشان، خاطرات زیادی مطرح گردید. متأسفانه به دلیل تألمات روحی و جسمی، پی گیری های بعدی متوقف شد و ادامه کار با کندی پیش رفت؛ تا اینکه در فرصت مغتنمی در منزل شهید، همسر ایشان به صورت مفصل خاطرات خود را بیان کرد و توانست بهترین برگ های زندگی و زمانه آن شهید عزیز را برای دوست داران مکتب جهاد و شهادت در کتاب آن عزیز سفر کرده مهیا نماید.»کتاب شنبه آرام با هفته فصل ماجرای شهادت و خاطرات شهید را روایت می‌کند.

متن کتاب شنبه آرام

گفتم: «محسن جان! دیر میای، بچه ها نگرانت هستن.» لبخندی زد و حرف از صمیم قلبش بیرون آمد؛ حرفی که زبانم را قفل زد. غیرتمند گفت: «هر چی من بیشتر کار کنم، نتانیاهو و ترامپ کمتر خواب راحت به چشمشون میاد، پس اجازه بده بیشتر کار کنم.» معنای این حرفش را زمانی فهمیدم که شهید شد؛ نتانیاهو توئیت زدو برای یهودی ها شنبه خوبی را آرزو کرد. از «شنبه آرام» در اسرائیل گفت؛ از شنبه بعد از محسن فخری زاده.
*
آیا اسرائیل به «شنبه آرام» رسید...؟....حامد و محافظ ها، فوری پیکر غرق خون محسن را بردند. اولین جایی که می شد او را رساند، درمانگاه آبسرد بود. همه گریه می‎کردند و نمی دانستند چه باید بکنند. تمام وجودم شده بود دل شوره؛ سراسیمه دنبالشان می دویدم. در همان دویدن ها، از سوزش کف پایم تازه متوجه شدم کفش ندارم. مرجان که دستم را گرفته بود و حواسش حواسش بود زمین نیفتم، فورا کفشش را درآورد و داد به من. وقتی وارد اورژانس درمانگاه شدیم، پزشک ها و پرستارها که نمی دانستند چه کسی را آورده اند، به سراغمان آمدند. تیرها به کمر محسن خورده بود و نخاع او را قطع کرده بود. از شکل کمرش معلوم بود چه اتفاقی برایش رخ داده. کنارش ایستادم. فریاد می زدم: «به دادمون برسید! خونریزی شدید داره؛ تیرها به کمرش خورده.»

دانلود کتاب شنبه آرام

امکان دانلود پی دی اف کتاب شنبه آرام در نرم‌افزار فراکتاب فراهم است. پس از دانلود می توانید آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.
کتاب تویی که نشناختمت کتاب تویی که نشناختمت، روایتی از زندگی شهید محسن فخری زاده می باشد.

دانلود رایگان کتاب پرواز پای دماوند

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید کتاب پرواز پای دماوند از محمدحسین علیجان‌ زاده‌ روشن به صورت چاپی وجود دارد. همچنین امکان دانلود پی دی اف کتاب پرواز پای دماوند در نسخه دیجیتال و با استفاده از نرم افزار فراکتاب وجود دارد.

مسابقه کتابخوانی شنبه آرام

مسابقه کتاب شنبه آرام با استفاده از این کتاب و به همت معاونت تبلیغات حرم مطهر امام رضا علیه السلام و با همکاری نشر حماسه یاران در پاییز 1402 برگزار شد.

خرید کتاب شنبه آرام

نسخه چاپی کتاب شنبه آرام را می توانید از طریق سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب خریداری کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

دانلود کتاب شنبه آرام در جدول ذیل مشخصات کتاب شنبه آرام را ببینید.

مشخصات
ناشر: حماسه یاران
نویسنده: محمدمهدی بهداروند، مهدی قربانی و فاطمه اکبری اصل
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 254
موضوع: روایت زندگی دانشمند شهید محسن فخری‌زاده از کلام همسر ایشان
قالب:
pdf و چاپی

 

شابک :
9786007874905
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
254
کنگره :
DSR۱۶۶۸
دیویی :
‫‭۹۵۵/۰۸۴۴۰۹۲
کتابشناسی ملی :
9029380

کتاب های مشابه شنبه آرام