نظر دیگران

نظر شما چیست؟

مجموعه کتاب تا ابد زندگی توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا عابدینی نگاشته‌شده تا به مساله معاد، از نگاه آموزه‌های اسلامی بپردازد‌، در این بین به شرح احادیث «کتاب‌الموت» بحارالانوار نیز پرداخته است. تحقیق و نگارش آن توسط «مؤسسه مطالعات اسلامی رواسی» انجام شده و توسط نشر معارف به چاپ رسیده است. 

معرفی مجموعه کتاب تا ابد زندگی 

مرگ پایانی است بر زندگی فانی و آغازی است بر یک زندگی باقی. مرگ، آغاز زندگی‌ای است که انسان، فرجام آن را با برگزیدن مسیر بندگی حق تعالی یا پیروی از شیطان تعیین می‎کند: داشتن حیات طیبه و همراهی با اولیای طاهرین یا حیاتی دردناک و وحشتناک و همنشینی با شیاطین انس و جن. خداوند متعال با لطف بی‎کرانش، ارسال رُسُل و انزال کُتُب کرده تا بشر را به حیات طیبه رهنمون سازد و از اعمال بد بر حذر دارد و معاد را به مردمان گوشزد کند.
«معاد» جایگاه ویژه ای در منظومه معارف دینی دارد؛ به گونه ای که در بسیاری از آموزه های دینی، در پرتو «معاد» به روشنی درک می شوند و بدون آن، دریافت همه ابعاد این منظومه ناممکن است.
بر این اساس بحث از «معاد» نه تنها موجب شناخت زندگی پس از مرگ می‌شود، بلکه در انسان شناسی، عدل، نبوت و امامت نیز مؤثر است؛ و حتی شناخت دقیق «توحید» نیز در سایه سار حقیقت «معاد» میسر می‌شود.
معاد نه تنها چنین نقشی در تبیین نظام اعتقادی دارد، بلکه در مباحث تربیتی و سلوکی نیز تأثیرگذار است، کما اینکه بحث «معاد» می‌تواند به عنوان یکی از پایه‌‌های مهم الگوی حکمرانی جامعه اسلامی نقش آفرینی کند.                 
بر این اساس در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ و همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها)، نشر معارف دست به انتشار مجموعه‌ای تازه زد که از ابتدای تولید مشتاقان زیادی را به سوی موضوع بنیادین خود کشاند و به گفته ی نویسنده ی  کتاب، قرار است این مجموعه در ۲۰ جلد چاپ و منتشر شود.
سیر بحث در مجموعه کتب تا ابد زندگی، مطابق سیری است که علامه مجلسی(ره) در کتاب شریف بحارالانوار طی کرده اند. ایشان ابتدا در 10 باب به روایات ابواب موت پرداخته و سپس در 28 باب، روایات ابواب معاد را ذکر کرده اند.
به همین جهت 10 باب روایات ابواب موت در 5 جلد تدوین شد که تحت عناوین: 1. تولدی دیگر ؛ 2. تطهیر جان؛ 3. لحظه دیدار؛ 4. حیات برزخی 1؛ 5. حیات برزخی 2؛ به صورت یک بسته عرضه شد.

کتاب تا ابد زندگی pdf

نسخه الکترونیک این کتاب با استفاده از pdf کتاب تا ابد زندگی در فراکتاب تولید و عرضه شده است و می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب به صورت آنلاین یا بدون نیاز به اینترنت مطالعه بفرمایید.

خلاصه مجموعه کتاب تا ابد زندگی

چرا فکر کردن به مرگ ما را افسرده می کند؟
تا به حال برای شما هم پیش آمده که دائما به از دست دادن عزیزانتان فکر کنید؟ از شایع ترین افکار غم انگیز میان آدم ها دقیقا همین مسئله از دست دادن عزیزان می باشد. همین تفکرات نیز منجر به این می شود که افراد آرزو کنند تا زودتر از عزیزانشان از دنیا بروند تا مبادا غم از دست دادن آنها را بچشند.
خیلی از ما انسان ها از مقوله مرگ می ترسیم، حتی از حرف زدن در مورد مرگ اجتناب می کنیم و اصلا دوست نداریم که به این موضوع فکر کنیم و دائما در تلاش هستیم تا تنها از لحظه و اکنون لذت ببریم.
اما سوال اصلی این است که ما برای چه اینقدر از مرگ فراری هستیم؟ آیا فرار کردن از فکر مرگ تاثیری هم دارد؟
با هم نگاهی به زندگی معصومین بیاندازیم. کم نیستند جملاتی که امامان و پیامبران بزرگوار در مورد مرگ بیان کرده باشند. از تشبیه مرگ به یک پل میان دنیا و آخرت گرفته تا راه سعادت برای رسیدن به خوشی ابدی.
اما به راستی چرا با اینهمه ذکر در مورد مرگ و توجه وافر به آن، باز هم زندگی معصومین غرق در امید و نشاط بوده است؟
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی که از روحانیون درس خوانده و عالم می باشد در کتاب "تا ابد زندگی" دقیقا در پی یافتن پاسخ به همین سوالات است. ایشان در دفتر اول از این کتاب با نام "تولدی دیگر" می فرماید که اصلی ترین عدم ترس و آشوب داشتن از مرگ این است که ما آنرا نقطه پایان زندگی خود می دانیم.
بزرگ ترین ترس ما انسان ها ترس از ادامه بقا است و فکر به اینکه تا ابد زندگی نخواهیم کرد.
اما به راستی چنین نیست؛ مرگ تنها تولدی دیگر است و پلی برای رسیدن به زندگی جاودانه.. . پس راز عدم ترس از مرگ، کنترل افکار ما در مورد آن است و اینکه مرگ را آخر قصه مان فرض نکنیم.

برشی از کتاب تا ابد زندگی – تولدی دیگر:

امام صادق(ع) فرمود: انسان با آتش می خورد و می آشامد و با نور می بیند و کار می کند و با باد می شنود و بوی اشیا را می فهمد و غذا و نوشیدنی را با آب می یابد و با روح حرکت می کند و حدیث را ادامه داد تا آن جا که فرمود:

انسان این چنین آفریده شده برای کار دنیا و کار آخرت، و چون خدا میان این دو را جمع می کند، زندگی او در زمین قرار می گیرد، زیرا از یک مقام آسمانی به دنیا فرود آمده، و چون خدا میان این دو جدائی افکند، این جدائی مرگ است و آن چه از آخرت است، به آسمان برمی گردد، پس زندگی در زمین است، و دوران مرگ در آسمان؛ و این برای آن است که میان جان و تن جدائی افتد، و جان و روشنی به عالم قدس نخست برگردد و تن بماند، زیرا که از مقام دنیا است، و همانا که تن در این دنیا تباه شود، برای این که باد آب را بخشکاند، و خاک خشک گردد و نرم گردد و بپوسد، و هر کدام به عنصرنخست خود برگردند، و روح به سبب نفس تحرک پیدا می کند، تحرکی که از باد است، پس آنچه از نفس مومن باشد، نوری است که موید به عقل است و آن چه از نفس کافر است آتشی است که به شیطنت و بدی موید است. این از صورت آتش خود باشد و آن از صورت نور خود، و مرگ رحمتی است از خدا برای بندگان مومنش و نقمت و عذابی است بر کافران.

متن کتاب تا ابد زندگی

متن تا ابد زندگی

حجت الاسلام محمد رضا عابدینی کیست؟

استاد حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا عابدینی از شاگردان مراجع و آیات عظام هستند و خصوصا از محضر بزرگانی مانند حضرت لامه حسن زاده آملی، آیت الله بهجت، آیت الله ممدوحی، آیت الله جوادی آملی و.. بهره برده اند و در حال حاضر در حوزه های علمیه قم درحال تدریس می باشند.
استاد عابدینی سبقه بالایی در سخنرانی های صدا و سیما دارند به گونه ای که ایشان مهمان برنامه متنوعی از جمله سمت خدا از شبکه سه، بهشت اجابت از رادیو معارف و.. می باشند.

شرح کتاب بحار الانوار:

تازه ترین اثر استاد عابدینی شرحی ساده و روان بر احادیث کتاب بحار الانوار پیرامون مرگ می باشد و به دنبال این می باشد تا به مخاطب نشان دهد که چقدر از مرگ، جهان بعدی و مسئله معاد بی اطلاع هستیم.
امامان معصوم دائما با یاد کردن از مرگ آن هم به شیرین ترین روش ممکن در تلاش بوده اند تا مرگ را تنها ممات نبینیم، بلکه آنرا تولدی دیگر فرض کنیم که در کتاب تا ابد زندگی نیز به ساده ترین حالت ممکن به این مطالب اشاره شده است.

نشر معارف 

سال 1376 بود که مسئولین «نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها» تصمیم گرفتند برای نشر کتاب‌هایشان یک انتشارات راه بیندازند. اینجا بود که نشر معارف در تهران متولد شد. دفتر نشر معارف در اسفندماه سال 1400، با اعلام تغییر هویت بصری و سازمانی، به «موسسه فرهنگی-هنری نشر معارف» تغییر نام داد و چشم‌اندازی بین‌المللی با شعار «فراتر از خواندن» برای خود انتخاب کرد.
نشر معارف هم‌اکنون، سالانه حدود 100 عنوان کتاب غیر درسی منتشر می‌کند و مجموع تیراژ کتاب‌های جدید نشر معارف چیزی حدود یک میلیون و یکصدهزار جلد است که هرسال رو به افزایش است.

دانلود رایگان کتاب تا ابد زندگی 

کتاب تا ابد زندگی pdf رایگان در فراکتاب عرضه نشده است. جهت آشنایی با کتاب الکترونیک، امکان مطالعه رایگان کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

خرید مجموعه کتاب تا ابد زندگی

در فراکتاب امکان خرید کتاب تا ابد زندگی را به در قالب الکترونیکی و چاپی با تخفیف ویژه را دارید.

خرید کتاب تا ابد زندگی

مشخصات مجموعه کتاب تا ابد زندگی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: دفتر نشر معارف
نویسنده: محمدرضا عابدینی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 2262
موضوع: معاد و زندگی پس از مرگ
قالب: pdf اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه

 

 

کتابشناسی ملی :
8769448
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
2262
کنگره :
BP135
دیویی :
297/212

کتاب های مشابه مجموعه کتاب تا ابد زندگی