کتاب نیمه تاریک وجود

نیمه تاریک جویندگان نور: قدرت، خلاقیت، استعداد و آرزوهای خود را باز ستانید

امتیاز
5 / 5.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
69,900
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
209,900
14%
180,514
نظر شما چیست؟

کتاب نیمه تاریک وجود با عنوان فرعی قدرت، خلاقیت، استعداد و آرزوهای خود را باز ستانید، نوشته ی دبی فورد و با ترجمه ی الهام شریف توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.

معرفی کتاب نیمه تاریک وجود

دبی فورد در مقدمه کتاب نیمه تاریک وجود می نویسد: «اکنون به اهمیت خارق‌العاده یک زندگی منسجم پی برده بودم. این که ابتدا به خود اجازه دهم همه جنبه‌های وجودم را ببینم و سپس آ‌ن‌ها را در هم آمیزم، همه‌ی آن چه بودم، آن چه دیگران مثبت نامیده بودند و آن چه خودم و دیگران منفی قلمداد کرده بودیم، باید همه را در وجودی بزرگتر در هم می‌آمیختم. در این فرایند دست کم با خودم دوست شده بودم. اما آه که چقدر طول کشید تا به این نقطه رسیدم و البته این راه با بینش عمیق و خرد بی‌نظیری که در این کتاب دبی فورد یافتم بسیار کوتاه‌تر شد. این کتاب را با دقت بخوانید. یک بار بخوانید و دوباره بخوانید. سپس برای بار سوم بخوانید تا مفاهیم آن را خوب درک کنید و تمرینات آن را انجام دهید. آری شما را به چالش دعوت می‌کنم.»
نیمه تاریک جویندگان نور یکی از تأثیرگذارترین کتاب های دبی فورد و در حقیقت یکی از تأثیرگذارترین کتاب هایی است که تا به حال در زمینه شناخت خود و دنیای درون نگاشته شده است. با خواندن این کتاب نیمه تاریک وجود خود را در افق های روشن بیابید. 

خلاصه کتاب نیمه تاریک وجود

چه چیزی را از خود پنهان می کنید؟ چرا گاهی خودخواهی یک دوست، تنبلی یک همکار، گستاخی یک آشنا یا حتی بی ادبی یک غریبه بیش از اندازه ما را عصبانی می کند؟ چرا همان چیزهای کهنه به سادگی و به آن شدت ما را تحت تأثیر قرار می دهند؟ دبی فورد توضیح می دهد که همین احساسات کهنه سرنخی برای کشف نیمه تاریک و نیز حالات و خصوصیاتی هستند که بیش از همه از آن ها می ترسیم. دبی فورد در کتاب نیمه تاریک وجود توضیح می دهد که ما چگونه نیمه تاریک وجودمان را آگاهانه یا ناآگاهانه پنهان و انکار می کنیم؛ چگونه به جای آن که به طبیعت حقیقی وجودمان فرصت تجربه ناب زندگی را بدهیم آن را پس می زنیم. او در این کتاب نشان می دهد که انسان می تواند به اصطلاح ضعف هایش را بپذیرد و در حقیقت آن ها را به نقطه قوت تبدیل کند، شاید کمی تنبلی برای کسی که به کار اعتیاد دارد، بد نباشد. شاید ذره ای خودخواهی عاقلانه برای نجات دادن ما از خشم و افسردگی لازم باشد. در این کتاب دبی فورد با داستان های آموزنده و تمرینات عملی به ما نشان می دهد، چگونه با محرک های تاریک تر وجودمان آشتی کنیم، موهبت آن ها را درک کنیم و بار دیگر تمامیت خود را بازستانیم. دبی فورد به ما یاد می دهد، چگونه خود را از الگوهای آزار دهنده ای که ما را اسیر کرده اند نجات دهیم، اندیشه های او به گونه ای استثنایی مجاب کننده است.
کتاب نیمه تاریک وجود از 10 فصل با عناوین زیر تشکیل شده است:
فصل اول: دنیای درون، دنیای بیرون، فصل دوم: در جستجوی سایه، فصل سوم: دنیا درون ماست، فصل چهارم: جمع کردن مجدد تکه های گمشده ی وجودمان، فصل پنجم: سایه خود را بشناس تا خود را بشناسی، فصل ششم: من آنم، فصل هفتم: نیمه تاریک خود را در آغوش بگیر، فصل هشتم: خود را از نو تعریف کن، فصل نهم: بگذار بدرخشی، فصل دهم: زندگی ای که ارزش زیستن دارد.

فهرست کتاب

این کتاب در ده فصل با نام‌های زیر نگاشته شده است.

دنیای درون، دنیای بیرون
در جستجوی سایه
دنیا درون ماست
جمع کردن مجدد تکه های گمشده ی وجودمان
سایه خود را بشناس تا خود را بشناسی
من آنم
نیمه تاریک خود را در آغوش بگیر
خود را از نو تعریف کن
بگذار بدرخشی
زندگی ای که ارزش زیستن دارد

خرید کتاب نیمه تاریک وجود

نسخه ی چاپی کتاب نیمه تاریک وجود را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید.

برشی از متن کتاب

زندگی شما هنگامی که با سایه‌های خود در صلح درآیید دگرگون خواهد شد. کرم ابریشم به پروانه‌ای بی‌نهایت زیبا بدل خواهد شد. دیگر مجبور نیستید تظاهر به کسی کنید که نیستید. دیگر مجبور نیستید ثابت کنید به قدر کافی خوب هستید. هنگامی‌که سایه خود را در آغوش می‌کشید دیگر مجبور نیستید در ترس زندگی کنید. وقتی به موهبات سایه خویش پی می‌برید غرق در شکوه خود حقیقی‌تان می‌شوید. آن گاه رها می‌شوید و می‌توانید زندگی آرمانی که همیشه آرزویش را داشته‌اید خلق کنید.
هر انسانی با یک سیستم عاطفی سالم به دنیا می‌آید. ما هنگامی‌که به دنیا می‌آییم عاشق خود هستیم و خود را می‌پذیریم. هرگز درباره این که کدام قسمت‌های بدنمان خوب است و کدام یک بد قضاوت نمی‌کنیم. ما غرق در تمامیتِ بودن خویش می‌شویم، در لحظه زندگی می‌کنیم و آزادانه خود را ابراز می‌کنیم. همچنان که بزرگ‌تر می‌شویم از آدم‌های اطراف‌مان یاد می‌گیریم. آ‌ن‌ها به ما می‌گویند چگونه رفتار کنیم، چه وقت بخوریم، چه وقت بخوابیم و ما شروع می‌کنیم به قضاوت کردن، به دیدن تفاوت‌‌ها، یاد می‌گیریم با چه رفتارهایی پذیرفته و با چه رفتارهایی طرد می‌شویم. یاد می‌گیریم یا به گریه‌های‌مان سریع پاسخ خواهند داد یا آ‌ن‌ها را بی‌جواب خواهند گذاشت. یاد می‌گیریم یا به آدم‌های اطراف‌مان اعتماد کنیم یا از آ‌ن‌ها بگریزیم. سازگاری و ناسازگاری را یاد می‌گیریم. یاد می‌گیریم چه خصوصیاتی در محیط اطراف ما قابل قبول یا غیر قابل قبول هستند. تمام این‌ها ما را از زندگی کردن در لحظه‌ی اکنون و ابراز آزادانه‌ی خویش باز می‌دارد.
ما نیاز داریم دوباره با معصومیت خویش ملاقات کنیم، تجربه‌ای که به ما اجازه می‌دهد هر چه را در این لحظه هستیم بپذیریم. در کتاب "مکالمه با خدا" نوشته دونالد والش جایی خدا می‌گوید: "حس عشق مطلق مانند حس رنگ سفید مطلق است. بسیاری گمان می‌کنند سفید یعنی بی‌رنگی در حالی که چنین نیست، سفید یعنی مجموع تمام رنگ‌‌ها، یعنی ترکیب همه‌ی رنگ‌های موجود. بنابراین آیا عشق نیز نبود احساساتی چون نفرت، خشم، شهوت، حسادت و پنهان کاری نبوده و مجموعی از تمام آن‌هاست؟ باید گفت بله مجموع کل آن‌هاست. مجموع همه چیز!"

جملات زیبا کتاب نیمه تاریک وجود

یکی از مدیران سمینار لندمارک اجوکیشن می‌گوید: "آنچه نمی‌توانی در خود بپذیری، همان، فرصت تجلی را از تو خواهد گرفت." شما باید یاد بگیرید که چطور به آن که هستید اجازه‌ی ظهور بدهید. اگر می‌خواهید رها باشید باید بتوانید "باشید." 
...
عشق فراگیر است: طیف کاملی از همه‌ی احساسات انسانی را در خود می‌گنجاند، احساساتی که پنهان می‌کنیم. احساساتی که از آ‌ن‌ها می‌ترسیم. یونگ در جایی گفته است: "من ترجیح می‌دهم خوب باشم تا کامل! تا به حال چند نفر از ما خود را به قیمت کامل بودن، دوست داشته شدن، یا مورد قبول بودن فروخته‌اند؟"
...
سایه‌های ما آموزگار ما هستند، با ما هستند تا راه را نشان‌مان دهند و موهبت تجربه خود تمام عیارمان را به ما ارزانی دارند. سرچشمه‌ای هستند تا با خود روبرو شویم و خویشتن را کشف کنیم.

دانلود کتاب نیمه تاریک وجود

کتاب نیمه تاریک وجود pdf و یا به عبارتی نسخه الکترونیکی آن را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

دانلود کتاب نیمه تاریک وجود

مشخصات کتاب نیمه تاریک وجود در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: نسل نواندیش
نویسنده: دبی فورد
مترجم: الهام شریف
تعداد صفحه: 232
موضوع: توسعه شخصی
قالب: چاپی و الکترونیک

 

صفحات کتاب :
232
کنگره :
BF175/5‭‬ ‭/س2‏‫‭ف9 1395
دیویی :
155/264
کتابشناسی ملی :
4120146
شابک :
978-964-236-725-2
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه نیمه تاریک جویندگان نور