امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
50,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
53,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عدل الهی: پاسخ به شبهات کلامی "دفتر ششم"

کتاب عدل الهی: پاسخ به شبهات کلامی (دفتر ششم) اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن قدردان قراملکی؛ پاسخی است در خور و جامع به شبهات موجود در حوزه‌ی عدل الهی و گامی شایسته در زدودن این شبهات با رویکرد تحلیلی و توصیفی، نقد شبهاتی در حوزه بلایای طبیعی، فلسفه‌ی شرور در عالم حیوانات، سرّ خلقت شیطان و مهلت وی، فلسفه‌ی شرور و ناعدالتی (شرور اخلاقی، طبیعی و تبعیض‌ها) در عالم انسانی و بررسی شبهه‌ی ناسازگاری کیفرهای اخروی با عدالت الهی، ازجمله مباحث مهم این اثر شمرده می‌شوند.

با مطالعه این کتاب می‌توان از خوب و بد خود آگاه شد. اگر پیگیر موضوعات خداشناسی و نبوت هستید، کتاب عدل الهی: پاسخ به شبهات کلامی "دفتر ششم" می‌‌تواند چراغی باشد برای هدایت. 

گزیده کتاب  عدل الهی: پاسخ به شبهات کلامی "دفتر ششم"

۲. عدم عفو حق الناس
خواننده فاضل آگاهی دارد که گناهان به دو قسم حق‌الله و حق‌الناس تقسیم می‌شود. قسم نخست، گناهانی مثل ترک نماز، روزه و شرب خمر است که در آن ظلم تنها به مرتکب گناه به علت ترک تکالیف خداوندی اتفاق می‌افتد؛ اما قسم دوم گناهانی مثل دزدی، غیبت، افترا و تهمت است که در آن شخص گناهکار افزون بر نافرمانی از اوامر الهی در حق شخص ثالثی هم ظلمی را روا می‌دارد.

محل اصلی اشکال درباره قسم دوم بود که در شبهه فرض شده بود خداوند به صرف توبه-بدون هیچ شرطی-توبه همه انسان‌ها را می‌پذیرد! درحالی که در روایات در تفسیر توبه بین دو قسم فرق گذاشته شده بود؛ به این صورت که بخشش گناهان حق‌الناس به جبران ظلم مظلوم و به تعبیری برگرداندن حق و حقوق (ردالمظالم) وی از ظالم منوط شده است.. .

شابک :
978-600-108-191-0
سال نشر :
1386
صفحات کتاب :
331
کنگره :
‏‫‬‭‬‭BP۲۱۷/۸‏‫‬‭‬‭/ق۴پ۲ ۱۳۸۶
دیویی :
‫‬‭‬‭۲۹۷/۴۲
کتابشناسی ملی :
۱‎۰‎۵‎۹‎۹‎۳‎۳

کتاب های مشابه عدل الهی