کتاب تمرکز در زندگی

مربی خودت باش

امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تمرکز در زندگی

کتاب «تمرکز در زندگی» نوشته تیبو موریس می‌باشد که با ترجمه آزاده صرافی و به همت نشر آلاچیق کتاب روانه بازار نشر شده است.

آیا پیوسته از کاری به سراغ کار دیگر می‌روید و به نتایج دلخواهتان نمی‌رسید؟ برای افراد بسیاری سخت است که تا پایان کاری، کاملاً روی آن متمرکز بمانند. این رویه چه در کوتاه‌مدت دربارۀ وظایف روزانه شان و چه در درازمدت دربارۀ اهداف مهمشان، به همین صورت است. آن‌ها پیوسته از رژیم غذایی، برنامۀ تجاری یا دوره‎ای آموزشی به دیگری می‌پرند و هرگز به نتایجی که می‌خواهند، نمی‌رسند. شاید شما هم یکی از این افراد باشید. خیلی از ما چنین مسائلی را در برهه‌ای از زندگی‌مان تجربه می‌کنیم یا حتی تجربه کرده‌ایم و همۀ این‌ها به دلیل کمبود تمرکز است.
توانایی تمرکز یکی از ویژگی‌های مهم و مثبت شماست و به دلیل اهمیت بسیار آن، افراد زیادی پی‌درپی به شما حمله می‌کنند. بازاریاب ها میلیاردها دلار خرج می‌کنند تا توجه شما را جلب کنند و وبلاگ‌نویس‌ها از تَله کلیک‌ها استفاده می‌کنند تا شما را به خواندن مطالبشان تشویق کنند و شبکه‌های اجتماعی، تصویرک‌های خلاقانه را به کار می‌گیرند تا شما را وسوسه کنند به تماشای فیلم‌هایشان بنشینید. چرا تمرکز شما تا این اندازه قدرتمند است؟
تمرکز مانند تبر عمل می‌کند: اگر بخواهید درختی را با ضربه زدن به هزار جای مختلف آن قطع کنید، هرگز موفق نمی‌شوید؛ اما وقتی با تمرکز، بارها بر یک نقطۀ مشخص ضربه بزنید، موفق می‌شوید تنومندترین درخت ها را هم قطع کنید. با تمرکز دقیق می توانید به هرچه آرزو کنید، دست یابید؛ بااین حال، ازآنجایی که بیشترِ مردم در طول زندگی شان، به خوبی روی موضوعی تمرکز نمی کنند؛ درنتیجه، هیچ وقت کار مهمی انجام نمی دهند؛ به عبارتی، آن ها یا به درختان بسیاری یکی دو ضربه می‌زنند یا به جاهای مختلف یک درخت ضربه می‌زنند. چنین افرادی یا اهداف بسیاری دارند یا با تمرکز لازم به هدفشان توجه نمی‌کنند. چنین رویه ای هرگز به نتایجی فوق‌العاده منجر نمی‌شود؛ در واقع، اگر اهمیت این مطلب را درک نکنید و برای حل آن قدمی برندارید، هرگز به اهداف بزرگ و رؤیاهایتان نخواهید رسید. کتاب «تمرکز در زندگی» به شما کمک می‌کند در هر زمان مشخصی، فقط روی یک چیز تمرکز کنید تا به نتایج دلخواهتان برسید. به یاد داشته باشید تمرکز شما وقتی قدرتمند است که به مدت کافی در اختیار شما باشد و به جهت درست هدایت شود.

گزیده کتاب تمرکز در زندگی

داشتن چشم‌اندازی روشن به شما اجازه می‌دهد برای کارهایتان برنامۀ مؤثری طراحی کنید؛ به گونه‌ای که هر کار به کارهای کوچک‌تر تقسیم‌پذیر باشد. زمانی که هر روز این کارهای کوچک را به انجام می‌رسانید، می‌توانید مطمئن باشید در مسیر درست حرکت می‌کنید؛ پس نکتۀ اساسی این است که تا ندانید هدفتان چیست، نمی‌توانید تمرکزتان را بهبود ببخشید. بی‌گمان شما توانایی تمرکز باورنکردنی‌ای دارید؛ اما اگر چیزی که بر آن تمرکز می‌کنید، زندگی شما را بهتر نکند، چه سودی دارد؟ به خاطر داشته باشید همۀ کارهای روزانه‌تان یا شما را به سوی هدفتان سوق می‌دهد یا شما را از آن دور می‌کند؛ به همین دلیل، یکی از پرسش‌های کلید ی من این است: اگر کاری را که اکنون انجام می‌دهم، ادامه دهم، پنج سال دیگر به آنجا که می‌خواهم، می‌رسم؟ پرسیدن این سؤال از خودم به من کمک می‌کند:
۱. مطمئن شوم هر روز را به حساب می‌آورم؛
۲. کارهای مهمی را که باید انجام دهم، مشخص کنم؛
۳. خودم را با انجام کارهای بیهوده گول نزنم.
زمانی که چندین و چند روز، پاسخ من به این پرسش «نه» باشد، می‌فهمم باید چیزی را تغییر دهم.
شما چطور؟ اگر کاری را که امروز یا این هفته انجام می‌دهید، ادامه دهید، آیا پس از پنج سال، به جایی که می‌خواهید، می‌رسید؟

صفحات کتاب :
178
کنگره :
‏‫‬‭BF۳۲۱‬‬
دیویی :
‏‫‬‮‭۱۵۳/۷۳۳‬‬
کتابشناسی ملی :
8719669
شابک :
9786229656815
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه تمرکز در زندگی