کتاب حضرت حجت

مجموعه بیانات و اشارات آیت الله بهجت(ره) پیرامون حضرت ولی عصر(عج)

امتیاز
5 / 4.1
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
90,000
20%
ت 72,000
خرید چاپی
400,000
15%
ت 340,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب حضرت حجت (عج)، مجموعه بیانات و اشارات آیت الله بهجت(ره) پیرامون حضرت ولی عصر(عج) می باشد و توسط نشر آثار آیت الله بهجت منتشر شده است.

معرفی کتاب حضرت حجت (عج)

کمال حقیقی و سعادت نهایی انسان در گرو معرفت خداوند است و معرفت الله، جز از طریق معرفت جانشین و خلیفه او روی زمین ممکن نیست. غیبت امام عصر ( ارواحنا فداه) دلایل فراوانی دارد که در این جا، مجال گفتنش نیست.در زمان حاضر برای شناخت امام مان راهی جز پی جویی آثار او نداریم، همان طور که در زمان امام صادق علیه‌السلام، آنان که در شهرهای بسیار دور بودند اخبار حضرت را از یاران نزدیک تر می گرفتند. این کتاب برگرفته از انوار تابناک یکی از پرنورترین چراغ های هدایت در زمان غیبت، آیت الله شیخ محمد تقی بهجت قدس‌سره است، امید است مطالعه آن و عمل به آموزه هایش، گامی باشد در جهت شناخت حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و قدم زدن در مسیر ایشان. ان شاء الله!

 کتاب حجت (عج) ثمره ی بیش از بیست سال فعالیت و کار جهادی دست اندرکاران و پژوهشگران مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله بهجت در جمع آوری فرمایشات آن فقیه عارف و حدود سه سال کار مستمر جهت تحقیق و تتبع و تدوین نهایی آن تحت اشراف شاگردان ایشان و بیت معظم له است.

خلاصه کتاب حضرت حجت (عج)

این کتاب حاوی عصاره ای از زندگانی عالمی بزرگ و عارفی پارسا و تنها چکیده ای از نود سال تحصیل علم و جهاد اکبر و تثبیت اخلاص و نزول توفیق الهی است. بنابراین بدیهی است آنچه در آن منعکس شده، تنها بخش کوچکی از این ثمرات گران بهاست.

آیت الله محمدتقی بهجت فقیه عارف معاصر از جمله علمایی بودند که سخن از امام زمان (عج) مکرر در بیانات‌شان آمده است و عاشقان دلداده ی راه ولایت بودند و راهکارهایی برای تشرف به محضر حضرت حجت و جلب رضایت مهدی موعود را به دوست‌داران و محبان اهل بیت (علیهم السلام) نشان می‌دادند.
کتاب حجت حاصل پیاده سازی تمام سخنان ایشان در مورد حضرت حجت می باشد که به همت شاگردان و دوستداران این عارف والا مقام گردآوری شده و با تقسیم بندی و تنظیم این سخنان در بخش‌های مختلف، کتابی مفصل و در خور شان به نام «حضرت حجت» را تدوین نموده‌اند.  
کتاب حضرت حجت (عج) در چهار فصل که با عنوان گلستان مزین و تقسیم شده است. در بخش اول، منظومه ی فکری آیت الله بهجت در مورد امام (ره) تبیین شده است. در گلستان دوم که اعظم مباحث کتاب با این بخش مرتبط است، مشتمل بر تمام گفتارها، پرسش و پاسخ‌هایی است که ایشان در مورد امام زمان مطرح کرده‌اند. در گلستان سوم؛ شرط تشرف به ساحت امام و تجربیاتی که ایشان نقل کرده‌اند یا خود به تشرف حضرت نائل شده‌اند به شکل مفصل بیان شده است و گلستان پایانی، تلاش شاگردان و همراهان ایشان بر این بوده است که پاسخگوی برخی سوالات و شبهات در مورد امام عصر (ارواحناه فداه) باشند و تلاش کرده‌اند، براساس تعالیم و نظرات آیت الله بهجت پاسخ دهند.

کتاب حضرت حجت pdf

کتاب حضرت حجت pdf

pdf کتاب حضرت حجت

برشی از متن کتاب حضرت حجت (عج)

مقامات نواب خاص
چه بسا به حسب ظاهر، نواب خاص خیلی با نواب عام فرق داشتند. خیلی فرق داشتند! نمی شود دیگران را با آن ها قیاس کنیم؛ لانه فرع من له ذالک. به جهت اینکه {نائب خاص} فرع یک اصلی است که ولایتش عامه است. این فرع اوست؛ البته در صورتی که مثل «قضیه فی واقعه» نباشد، بلکه تائب خاص باشد. غیر از این چهار نائب هم در زمان این ها اشخاصی از سوی خود امام (عج) وکیل بودند. بین آن ها هم آدم های بسیار حسابی بودند. وکالت مخصوص به این چهار نفر نبود، منتها حضرت (عج) این چهار نفر را بر غیر این چهار نفر ترجیح دادند.
...
ما روز به روز کانه می‌فهمیم که مطلب {ظهور} نزدیک است، هر روز آدم یک چیزهایی را می‌فهمد که قبلا نشنیده است! شر و فساد روز به روز دارد بالاتر می‌رود و نه اینکه پایین‌تر می‌رود. خدا توفیق بدهد که مهیا باشیم و جوری نباشد که در وقت ظهورش منحرف و منصرف باشیم! 

کتاب صوتی حضرت حجت

نسخه صوتی این کتاب تا این لحظه تولید و عرضه نشده است.

کتاب حضرت حجت آیت الله بهجت pdf

نسخه الکترونیک این کتاب با استفاده از فایل pdf کتاب حضرت حجت تولید و عرضه شده است و در نرم افزار فراکتاب در اختیار شماست.

کتاب حضرت حجت

دانلود رایگان کتاب حضرت حجت بهجت

امکان دانلود کتاب حضرت حجت pdf در فراکتاب وجود ندارد. اما با نصب نرم افزار فراکتاب می‌توانید دانلود رایگان کتاب حضرت حجت را برای مدت حدود ده دقیقه برای آشنایی با کتاب الکترونیک انجام دهید. امکان مرور رایگان همه آثار دیجیتال و صوتی به مدت محدود در نرم افزار فراکتاب فراهم است.

قیمت کتاب حضرت حجت (عج)

در فراکتاب علاوه بر امکان دانلود کتاب حضرت حجت می‌توانید خرید کتاب حضرت حجت با تخفیف در نسخه چاپی را انجام دهید.

کتاب حضرت حجت

مشخصات کتاب حضرت حجت آیت الله بهجت را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

مشخصات
ناشر: دفتر نشر آثار آیت الله بهجت
نویسنده: آیت الله بهجت
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 696
موضوع: امام زمان (ع)
قالب: pdf اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه

 

دیویی :
‏‫‭297/462‬‬
کتابشناسی ملی :
8785612
شابک :
‏‫‬‭978-622-6947-69-5
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
696
کنگره :
‏‫‭BP224/4‬‬

کتاب های مشابه حضرت حجت (عج)