نظر شما چیست؟

کتاب ابن مشغله نوشته نادر ابراهیمی است. این کتاب داستان یک زندگی سخت و پر فراز و نشیب را برای ما تعریف می‌کند. کتاب ابن مشغله توسط انتشارات روز بهان به چاپ رسیده است. کتاب ابن مشغله، حکایت کودکی که از همان دوران کودکی اش در پی کسب درآمد است، کودکی که پدر و مادرش جدا می شوند و دوباره ازدواج می کنند.

معرفی کتاب ابن مشغله

کتاب ابن مشغله، حکایت کودکی که از همان دوران کودکی اش در پی کسب درآمد و امرار معاش است، کودکی که پدر و مادرش جدا می شوند و هردو دوباره ازدواج می کنند و زیر سایه پدر خوانده ای مهربان بزرگ می شود. از مکانیک و کارگری گرفته تا کار های هنری مثل نقاشی، همه و همه را انجام می دهد حتی در دانشکده حقوق درس می خواند و باز از آن جا به دانشکده ادبیات می رود اما هیچ یک شبیه به آن رویایی را که در سرش پرورانده نیست.
کتاب ابن مشغله را می توان گفت که به نوعی زندگی نامه نادر ابراهیمی است اما نه آن چنان که خاطرات روز مره اش را ثبت کند بلکه حول محوری خاص که اشتغال است نوشته شده است. محور اصلی کتاب مشاغلی است که ابراهیمی از دوران کودکی تا بزرگسالی اش تجربه کرده و این تجربیات خود را به قلم تحریر در آورده است. در خاطرات ابراهیمی قهرمان داستان خودش است و این خاطرات را به گونه ای دراماتیک و جذاب بیان کرده. ویژگی دیگری هم که دارد این است که ابراهیمی توانسته ابعاد شخصیتی که از خودش ساخته را نیز توصیف کند. زندگی نامه داستانی ابراهیمی نه آنقدر داستانی است که از واقعیت دور شود و نه آنقدر واقعگرایانه است که خواننده از آن خسته شود. هنر ابراهیمی در ایجاد تعادل بین این دو صفحه ترازوست.

خلاصه کتاب ابن مشغله

کتاب ابن مشغله، زندگی نامه خودنوشت زنده یاد نادر ابراهیمی می باشد.
عناوین فصول:پیشگفتار، فصل اول: ابن مشغله در جستجوی نخستین راه های کسب درآمد
فصل دوم: چگونه ابن مشغله یک «شغل عوض کن» حرفه ای از آب در می آید؟
فصل سوم: ابن مشغله هم گاهی گرفتار بیکاری های طویل مدت می شود و خیلی غصه می خورد.
فصل چهارم: ابن مشغله چند عنوان و لقب احترام انگیز و دهان پرکن به خود تقدیم می کند تا در جامعه سربلند باشد.
فصل پنجم: چگونه ابن مشغله صاحب اسم و رسم و یک باب دکان می شود و دوره های متناوب بیکاری به پایان می رسد.

برشی از متن کتاب ابن مشغله

آقای موقوفه - یعنی وقف کننده - خودش مرا محاکمه کرد، ببخشید امتحان کرد. تابستان بود و من یک عینک آفتابی تیره رنگ به چشمم بود. گفت: «من به آدم هایی که عینک تیره به چشم بزنند کار نمی دهم.» زودی عینکم را برداشتم و گذاشتم ته جیبم. گفت: «من به آدم هایی که پدر مادر دار و از خانواده های محترم نباشند کار نمی دهم.» زودی عینکم را برداشتم و گذاشتم ته جیبم.

ببخشید، فورا جواب دادم: «من خیلی پدر مادر دار هستم. دو تا مادر دارم، دو تا پدر.» گفت: «پدر و مادر زیادی به چه دردی می خورد؟ سواد چقدر داری؟» گفتم: «دانشجو هستم. رشته حقوق» گفت: «مگر می شود هم دانشجو بود و هم کار کرد؟» گفتم: «بله قربان. خیلی از دانشجوها برای آن که دانشجو بمانند مجبورند کار کنند.» گفت: «زیاد وراجی می کنی. اما اگر آدم حرف شنو و مودبی باشی و کاملا راز نگهدار باشی، من زندگیت را رو به راه می کنم.» گفتم: « ممنون قربان! کسانی که رشته قضاوت را انتخاب می کنند اصولا راز نگه دارند.»

قیمت کتاب ابن مشغله

کتاب ابن مشغله با تخفیف ویژه در فراکتاب فراهم می باشد.

کتاب های نادر ابراهیمی

کتاب بار دیگر شهری که دوست می داشتم، کتاب در تبعید، ما بدون زنان خوب مردان کوچکیم هم از آثار نادر ابراهیمی می باشد.

خرید کتاب ابن مشغله

علاقه مندان برای خرید کتاب ابن مشغله با تخفیف به سایت و یا اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

مشخصات  کتاب ابن مشغله در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: روزبهان
نویسنده: نادر ابراهیمی
تعداد صفحه: 112
موضوع: داستان ایرانی
قالب: چاپی با تخفیف
صفحات کتاب :
112
کنگره :
PIR7943 ‭/ب58‭‮الف‬24 1395‬
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
4707425
شابک :
964-5529-20-4
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه ابن مشغله