امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 11,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تپه های ریشن

کتابی تپه های ریشن مجموعه ایست از خاطرات شهید محمدرضا ابوالپور مفرد، محمدرضا در خانواده‌ای بزرگ شد که زندگیشان سراسر درس پایداری و از خود گذشتگی بود.

ابوالحسن پدر محمدرضا متولد بندر سیراف بود و در کنار نخلستان‌های سر به فلک کشیده و دریای آبی سیراف قد می‌کشید، پدرش مثل بقیه اهالی کنگان ثروت و دارایی زیادی داشت. دام‌های پروار، زمین‌های کشاورزی و نخلستان‌های آبادش خاری بود در چشم خان ظالم کنگان. پدر ابوالحسن آزار و اذیت و زورگویی‌های خان را برنتافت و تصمیم به هجرت گرفت، سال ۱۳۱۲ بود که همه داروندارش را گذاشت و از طریق دریا راهی آبادان شد.

دست بر قضا کشتیشان در را گرفتار طوفان شد و ناچار در جزیره خارک پهلو گرفت. از خارک به هندیجان رفته و مدتی آنجا مشغول کشاورزی شد. بعد از مدت کوتاهی هندیجان را نیز به‌قصد آبادان ترک کردند. ابوالحسن ۶-۷ ساله بود که به استخدام شرکت نفت درآمد.

هم درس خواند هم کار کرد، در آن سنین از کودکان هم سن ابوالحسن برای کارهای دم‌دستی انگلیسی‌ها مثل خرید روزانه و جابه‌جایی وسایل استفاده می‌شد. او که پسری با استعداد و باهوش بود خیلی زود از هم‌بازی‌های عرب‌زبانش زبان عربی را یاد گرفت و به آن مسلط شد.

صفحات کتاب :
226
کنگره :
DSR1626‭‬
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
7411425
شابک :
978-600-331913-4
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه تپه های ریشن