نظر شما چیست؟

کتاب ربکا عاشقانه های کلاسیک، اثر دافنه دوموریه و ترجمه خجسته کیهان و از نشر افق است.

کتاب عاشقانه های کلاسیک ربکا

اگر قرار باشد از شاهکارهای کلاسیک عاشقانه در جهان فهرستی تهیه کنیم، بدون شک نام یکی از کتاب‌های این فهرست ربکا اثر «دافنه دو موریه» است. کتابی که راویت‌کننده‌ی یک قصه‌‌ی مرموز و عاشقانه است و با این‌که نزدیک به هشتاد سال از انتشارش می‌گذرد، هنوز هم خواندن آن لذت‌بخش است و ذهن‌ مخاطب‌اش را تا پایان درگیر می‌کند.

نوع روایت زیبا و تاثیرگذار داستان ربه‌کا باعث شده تا خواننده در تمام موقعیت‌ها و اتفاق‌ها به دنبال سرنوشت شخصیت‌ها باشد. ربکا جزو آن دسته از کتاب‌های پرکشش و خوش‌خوانی است که تا آن را تمام نکنید، نمی‌توانید رهایش ‌کنید. یکی از افرادی که این موضوع را به خوبی درک کرد «آلفرد هیچکاک» کارگردان بزرگ آمریکایی بود که فیلم فوق‌العاده‌‌ای براساس داستان این کتاب ساخت.

معرفی کتاب عاشقانه های کلاسیک ربکا

کتاب ربکا شاهکار دافنه دوموریه، رمانی است که عادی به نظر می‌رسد. اما به هیچ عنوان عادی نیست؛ از هر شرح حال پر حادثه‌ای، بیشتر شما را شیفتۀ خود می‌کند. ربکا که هنوز هم یکی از رمان‌های عاشقانۀ مشهور جهان معاصر محسوب می‌شود، داستان خواستگاری غیرمنتظره‌ی مردی دلربا و شجاع به نام ماکسیم دو وینتر از زنی خدمتکار را روایت می‌کند.

ربه‌کا (Rebecca) نخستین بار در سال 1938 به چاپ رسید و در همان سال برندۀ جایزه‌ی ملی کتاب آمریکا شد. این رمان به فاصله اندکی بعد از انتشارش، به اکثر زبان‌های دنیا ترجمه و به فروش خوبی نیز دست یافت. اگر بخواهیم از آثار برجسته‌ی کلاسیک عاشقانه در دنیا لیستی تهیه کنیم، بی‌گمان ربه‌کا نام یکی از کتاب‌های این لیست است.

خلاصه کتاب ربکا

این کتاب سرنوشت‌ دختر جوانی را روایت می‌کند که با اربابش زندگی می‌کند. او در تمام‌ اوقاتش‌ در حال سفر بود تا در یکی از سفرها با ارباب خود به یک هتل ییلاقی می‌رود. دختر جوان در آن هتل با مردی که سنش از او بالاتر بود و ثروت زیادی داشت آشنا می‌شود و بعد از مدتی با هم ازدواج می‌کنند.

زن جوان بعد از ورود به خانه‌ی اشرافی متوجه می‌شود که ماکسیم به‌ تازگی همسر خود، ربکا را از دست داده و چند سالی است که به تنهایی زندگی می‌کند و این اتفاقات آغاز سرنوشت حیرت‌انگیز دختر جوان در آن عمارت می‌شود. بعد از مدتی به دلیل تمجیدهایی که‌ از گوشه‌ و کنار درباره زیبایی، مردم‌داری و شخصیت ربه‌کا شنیده‌ بود کم کم شیفته و دلباخته‌ی شخصیت بانوی اول عمارت شد.

جذابیت داستان زمانی آغاز خواهد شد که زن جوان می‌خواهد مانند ربه‌کا رفتار کند، اما در ادامه متوجه تفاوت عجیبی می‌شود و چالش اصلی داستان در همین قسمت از داستان شکل می‌گیرد که شما را با تمام وجود مشتاق خواندن ادامه‌ی داستان نگه می‌دارد. آن چیزی که بیش‌تر از هر چیزی شما را به دنبال صفحات کتاب می‌کشاند این است که ربکا زنده نیست، اما شخصیت او چنان پرداخته و تاثیرگذار روایت می‌شود که حضور او را در طول داستان حس می‌کنید.

برشی از متن کتاب عاشقانه های کلاسیک ربکا

دیشب خواب دیدم به «مندرلی» بازگشته‌ام و جلوی در بزرگ فلزی ماشین‌رو ایستاده‌ام. ولی گویا نمی‌توانستم به خانه وارد شوم، چون در با قفل و زنجیر بسته شده بود. نگهبان را صدا زدم. ولی کسی جواب نداد، از لابه‌لای نرده‌های فلزی به اتاقک نگهبان نگریستم، ولی آن جا هم خاموش و ساکت بود. از دودکش‌ها هیچ دودی برنمی‌خاست و پنجره‌های غبار گرفته فریاد می‌زدند که خانه مدت‌هاست متروک مانده است، احساس کردم در دنیای رویایی خودم، قدرت مافوق بشری یافته‌ام و همچون روحی سبک از لابه‌لای نرده‌های فلزی رد شدم.

مسیر شن ریزی شده‌ای در برابرم پدیدار شد و توانستم پیچ و خم‌های همیشگی‌اش را ببینم. هرچه جلوتر می‌رفتم مسیر در نظرم غریب‌تر می‌آمد، باریک شدن جاده و ظاهر به هم ریخته‌اش، نشان می‌داد دیگر آن جاده سرسبز گذشته نیست. خیلی حیرت زده بودم ولی وقتی در حین عبور، سرم را از زیر یکی از شاخه‌ها خم کردم فهمیدم چه بر سر سرسبزی آن مسیر آمده است. پاییز، همه شاخه‌های درختان را از برگ‌وبار لخت کرده بود؛ همه جا تاریک به نظر می‌آمد. شاخه‌های درختان راش بی‌برگ و برهنه به گونه‌ای به هم آویخته بودند که انگار بالای سرم طاق کلیسا را بنا کرده‌اند.

دانلود کتاب ربکاترجمه خجسته کیهان

پی دی اف این کتاب در فراکتاب موجود نمی‌باشد. کتاب ربکا ترجمه خجسته کیهان را با پانزده درصد تخفیف به صورت چاپی می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید.

پایان رمان ربکا

داستان کتاب ربه کا با فلش بک به گذشته آغاز می شود و داستان نو عروس جوانی را روایت می کند که بعد از ازدواج با مردی که بیش از بیست سال با او تفاوت سنی دارد با چالش های زیادی روبرو می شود، این مشکلات اغلب ریشه در زندگی قبلی همسرش دارد و در نهایت به افشای رازهای وحشتناک منجر می شود.

دانلود کتاب ربکا

دانلود کتاب ربکا به صورت pdf در فراکتاب موجود نیست.

دانلود رمان ربکا با فرمت apk

کتاب ربکا با فرمت apk در فراکتاب موجود نمی باشد.

بهترین ترجمه کتاب ربه کا

هرچند انتخاب بهترین ترجمه کتاب ربکا نیاز به برررسی تطبیقی و دقت زیادی دارد، اما می‌توان گفت ترجمه‌ی خجسته کیهان که توسط نشر افق منتشر شده و ترجمه‌ی صدف محسنی که توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده، پرطرفدار ترین نسخه آن است.

دانلود رایگان کتاب صوتی ربه کا

درحال حاضر کتاب صوتی ربکا در فراکتاب موجود نیست.

دانلود کتاب ربه کا بدون سانسور

شما علاقه مندان می توانید کتاب ربکا را به صورت چاپی از سایت و اپلیکیشن فراکتاب فراهم کنید.

مندرلی در ربکا

راوی کم‌روی رمان ربکا که یادآروی خاطراتش چهارچوب داستان را تشکیل می‌دهد؛ نه نام کوچک دارد و نه نام خانوادگی تا هر‌چه بهتر تسلط کامل ربکا، زن زیبا و پرجرأتی که پیش از وی خانم قصرمندرلی بوده؛ بهتر به خواننده منتقل بشود.

در دو فصل ابتدایی،‌ راوی که اکنون زن میانسالی است، خاطرات زندگی در قصر مندرلی را مرور می‌کند که یک عمارت به ارث رسیده از اجداد شوهرش در انگلستان است و او به طرز مرموزی اشاره می‌کند که مندرلی «دیگر وجود ندارد» مابقی رمان به شکل بازگشت به گذشته روایت می‌شود.

کتاب ربه کا ترجمه حسن شهباز

نسخه کتاب ربکا ترجمه حسن شهباز در فراکتاب موجود نیست.

خرید کتاب ربکا

این کتاب را در فراکتاب با تخفیف ویژه خریداری کنید.

خرید کتاب ربکا مشخصات رمان ریشه ها در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: افق
نویسنده: دافنه دوموریه
مترجم: خجسته کیهان
تعداد صفحه: 704
موضوع: رمان عاشقانه خارجی
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
694
کنگره :
PZ۳‏‏‫‬‭/د۹۶ر۲
دیویی :
823/914
کتابشناسی ملی :
2134971
شابک :
978-964-369-697-9
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه ربکا