نظر شما چیست؟

آیت الله محمدعلی جاودان در کتاب راز ماندگاری قرآن، به تلاش‌های رسول خدا برای معرفی قرآن به مردم و حفظ آن از تحریف و فراموشی، پرداخته‌اند.

معرفی کتاب راز ماندگاری قرآن

مساله آن است که معجزه آخرین پیامبر باید آنقدر جاودان باشد که مردم هر نسل و هر زمان بتوانند از برکت و اعجاز آن بهره‌مند شوند. مولف کتاب راز ماندگاری قرآن نیز با تکیه بر همین نکته در اثر خود، بارها تاکید می‌ورزد که«پیامبر در مدت حیات خویش کوشیده‌اند تا قرآن و اهل بیت خویش را بطور شایسته به مردم بشناسانند و آن دو محفوظ بمانند تا پس از اینکه از این دنیا رخت بربستند، مشکلی برای شناخت صحیح اسلام و عمل به آن پیش نیاید.» برای همین در این کتاب، به تلاش‌های رسول خدا برای معرفی قرآن به مردم و حفظ آن از تحریف و فراموشی، پرداخته‌اند.

برشی از متن کتاب

سرنوشت معنی و تفسیر قرآن چیزی بود که پیامبر در فرصت اندک ده سال بعد از هجرت، با درگیری در هشتادواند جنگ کوچک و بزرگ، نتوانسته بود، به وسعت عام تلاوت و قرائت و حفظ قرآن، آن را گسترش بخشند. آشنایی با معنی و تفسیر قرآن در شهر مدینه مانده و از حیطۀ بزرگان صحابه بیرون نرفته بود. … این خطر همان چیزی بود که صاحبان قدرت بعد از پیامبر، با منع تعلیم قرآن با تفسیر، و بسنده کردن به تلاوت الفاظ، آن را فعلیت بخشیدند. ما اولین آثار مخرب و زیان‌بار این سیاست را در مسئلۀ خوارج و شر بزرگی که برای عالم اسلام به وجود آوردند، دیده‌ایم.

معرفی نویسنده کتاب راز ماندگاری قرآن

آیت الله محمدعلی جاودان متولد 1328 در شهر تهران و نوه‌ی واعظ مشهور و مخلص، شیخ مرتضی زاهد هستند؛ به صورت ویژه از محضر بزرگانی چون حاج آقا مجتبی تهران، علامه عسکری، آیت الله حق‌شناس و سید احمد نجفی بهره بردند. هم در حوزه‌ی تاریخ، هم در حوزه‌ی کلام و عقاید و نیز در حوزه‌ی اخلاق آثار بسیار ارزشمندی دارند که هم به جهت روانی و گزیده‌گویی از یک سو قابل فهم برای مخاطب عام است و هم از حیث عمق و غنای علمی مناسب برای مخاطبان خاص. 

فهرست کتاب

ایجاد نهضت سوادآموزی
تعلیم قرآن بطور عمومی و خصوصی
توجه ویژه به کتابت قرآن توسط مسلمین
آموزش تفسیر قرآن
گردآوری قرآن
قرآن‌خوانی خود پیامبر و اصحاب ایشان
تشویق‌ها و توصیه‌ها به حفظ، قرائت، آموختن و تدبر در قرآن

خرید کتاب راز ماندگاری قرآن

این کتاب را در فراکتاب با تخفیف دریافت کنید.

شابک :
978-622-95600-8-2
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
176
کنگره :
‏‫‬‭BP65/4‭
دیویی :
297/159
کتابشناسی ملی :
5804049

کتاب های مشابه راز ماندگاری قرآن