نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کرم سه نقطه

کتاب کرم سه نقطه، به نویسندگی و تصویرگری سروناز پریشان‌زاده در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است. این کتاب داستان کرمی است به سه نقطه روی بدنش که همیشه به دنبال تأیید گرفتن از دیگران است.

برای چه کسی زندگی می‌کنی؟ خودت یا دیگران؟ کرمی را می‌شناسم که تصمیم گرفت برای شنیدن «صد آفرین گفتن» دیگران، هر کاری بکند. البته بیچاره کارهایی می‌کرد که به نفع دیگران هم بود؛ آتش جنگل را خاموش کرد، تونلی طولانی از این سر شهر به آن سر ساخت، برج بلند ساخت و... راستی داشت یادم می‌رفت، بعضی وقت‌ها هم که کاری نبود انجام بدهد تا صد آفرین بشنود، هرطوری بود یک کاری جور می‌کرد...

تصاویر کتاب، جالب و خلاقانه‌اند. تصویرگر کتاب که نویسنده آن هم هست، وسایل پیش پا افتاده دور و بر را به گونه‌ای تازه به ما نشان می‌دهد. کرم سه نقطه، چسب زخمی است که گاه و بی‌گاه، وقتی دست‌مان خراش برمی‌دارد و از آن خون می‌آید، بر زخم‌مان می‌چسبانیم. با دیدن تصاویر، به خودمان می‌گوییم چه‌طور تا به حال من این‌ها را ندیده بودم؟

گزیده کتاب کرم سه نقطه

توی همین فکر بود که دید دود سیاهی از طرف جنگل به هوا بلند شد . کرم سه نقطه خوشحال با یک ظرف پر از آب، برای خاموش کردن آتش به سوی جنگل راه افتاد. چند بار دور و برش را نگاه کرد تا ببیند کسی او را دیده است یا نه!

صفحات کتاب :
52
دیویی :
‭‮دا‬۵۹۵/۱‬‏‫‭پ۴۲۷ک ۱۳۹۴‬‬
کتابشناسی ملی :
2541618
شابک :
978-964-391-612-1
سال نشر :
1400
قیمت نسخه چاپی :
370000

کتاب های مشابه کرم سه نقطه