امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
31,700
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تماشای پرندگان (جلد اول)

در مجموعه ۳ جلدی «تماشای پرندگان» سعی بر این است تا کودکان و نوجوانان را با گونه‌های مختلف پرندگان و نوع زیست آن‌ها آشنا کند. در کنار این‌ اطلاعات، یکی از اهداف مهم این مجموعه کتاب، ترویج پرنده‌نگری و کمک به شناسایی ارزش‌های پرنده‌ها، تنوع زیستی و حفظ آنها برای نسل آینده و ایجاد اشتغال برای جوانان است اقدامی که می‌تواند در محیط‌های آموزشی و فرهنگی و اردوهای دسته‌جمعی و سفرهای خانوادگی نیز مورد توجه معلمان و مربیان و اولیا و خانواده‌ها قرار بگیرد.

نویسنده که خود از فعالان و دانش‌آموختگان و متخصصان حوزه‌های زیست‌محیطی و طبیعت‌گردی است و سال‌ها در حوزه «پرنده‌نگری» فعالیت و تحقیق کرده است، در توضیح این فعالیت جذاب تاکید کرده که در ایران نیز بچه‌ها را می‌توان از این راه با بسیاری از علوم مانند طبیعت‌گردی، شناسایی گیاهان، شناسایی اکوسیستم‌ها، شناسایی سایر موجودات، مهاجرت پرندگان و مکان‌های طبیعی و زیبای کشور آشنا کرد.

گزیده کتاب تماشای پرندگان (جلد اول)

آیا تا حالا با دقت به پرنده‌ها نگاه کرده‌اید؟ آن‌ها با هم خیلی فرق دارند. بعضی لاغر و باریک هستند و بعضی تپل و کوتاه. آواز و صدایشان هم با یک دیگر خیلی متفاوت است. اگر همیشه پشت پنجره‌ی اتاقتان برای پرنده‌ها غذا بگذارید و آن‌ها را تماشا کنید، خواهید دید که در فصل‌های مختلف ممکن است پرنده‌های گوناگونی مهمان شما باشند. برای این که بسیاری از پرنده‌ها در فصل‌های مختلف مهاجرت می‌کنند، حتی ممکن است کشور را برای یک سال ترک کنند؛ البته بعضی از آن‌ها یومی هستند و همیشه در اطراف ما حضور دارند.

تا به حال در کشور ایران حدود ۵۵۵ گونه پرنده مشاهده و ثبت شده‌اند که ممکن است بعضی از آن‌ها را در بهار و تابستان و برخی دیگر را فقط در پاییز و زمستان مشاهده کرد. به طور مثال پرنده‌ای با نام تلیله‌سفید هر ساله در اوایل پاییز، چند هزار کیلومتر از حاشیه‌ی قطب شمال تا افریقا مهاجرت می‌کند و در اوایل بهار همین مسیر را مجدداً به سمت قطب شمال مهاجرت می‌کند. تلیله‌سفید برای رفتن به افریقا و قطب شمال از کشور ما عبور می‌کند و ما این شانس بزرگ را داریم که این پرنده‌ی زیبا را حدوداً در اوایل پاییز و اوایل بهار در کشور خودمان ببینیم. لذت تماشای همای سعادت در هنگام پرواز باشکوهش وصف‌ناشدنی است. 



صفحات کتاب :
131
کنگره :
‏‫‬‭QL۶۹۱
دیویی :
‭[ج]۵۹۸/۰۷۲۳۴۵۵‬
کتابشناسی ملی :
7340249
شابک :
9786000110147
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه تماشای پرندگان (جلد اول)