امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
52,800
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تماشای پرندگان (جلد دوم)

در مجموعه ۳ جلدی «تماشای پرندگان» سعی بر این است تا کودکان و نوجوانان را با گونه‌های مختلف پرندگان و نوع زیست آنها آشنا کند. در کنار این اطلاعات، یکی از اهداف مهم این مجموعه کتاب، ترویج پرنده‌نگری و کمک به شناسایی ارزش‌های پرنده‌ها، تنوع زیستی و حفظ آن‌ها برای نسل آینده و ایجاد اشتغال برای جوانان است، اقدامی که می‌تواند در محیط‌های آموزشی و فرهنگی و اردوهای دسته‌جمعی و سفرهای خانوادگی نیز مورد توجه معلمان و مربیان و اولیا و خانواده‌ها قرار بگیرد.

نویسنده که خود از فعالان و دانش‌آموختگان و متخصصان حوزه‌های زیست‌محیطی و طبیعت‌گردی است و سال‌ها در حوزه «پرنده‌نگری» فعالیت و تحقیق کرده است، در توضیح این فعالیت جذاب تاکید کرده که در ایران نیز بچه‌ها را می‌توان از این راه با بسیاری از علوم مانند طبیعت‌گردی، شناسایی گیاهان، شناسایی اکوسیستم‌ها، شناسایی سایر موجودات، مهاجرت پرندگان و مکان‌های طبیعی و زیبای کشور آشنا کرد.

گزیده کتاب تماشای پرندگان (جلد دوم)

غواص‌ها

پرندگان آبزی هستند، شناگر و غواص‌های بسیار خوبی هستند. دم در آن‌ها بسیار کوتاه است و دیده نمی‌شود. انگشتان پا پره‌دار است و در انتهای بدن قرار دارد. به‌راحتی به زیر آب فرورفته و ماهی شکار می‌کنند. بری شروع پرواز باید مسافتی را بر روی آب بدوند. در دنیا 5 گونه غواص وجود دارد، اما تاکنون 2 گونه در ایران رکورد شده است. غواص‌ها مهاجر پاییز و زمستان ایران هستند و در شمال ایران دریای کاسپین (خزر) پراکنش دارند.

صفحات کتاب :
220
کنگره :
‏‫‬‭QL۶۹۱
دیویی :
‭[ج]۵۹۸/۰۷۲۳۴۵۵‬
کتابشناسی ملی :
7340249
شابک :
9786000110123
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه تماشای پرندگان (جلد دوم)