کتاب همه چیز درباره نهال دختر طرخان

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
6,900
خرید
23,000
15%
19,550
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب همه چیز درباره نهال دختر طرخان

کتاب همه چیز درباره نهال دختر طرخان نوشته مصطفی جمشیدی و در انتشارات راه یار به چاپ رسیده است. کتاب همه چیز درباره نهال دختر طرخان، شرح حال دختر جوانی به نام «نهال» است که پدرش جزو متمولین و ثروتمندان بازار شهر مشهد در دوره حکومت پهلوی اول است و در یک خانه قدیمی زندگی می‌کند.

این خانه قدیمی محل خاطرات و نحوه برخورد او با موضوعات تاریخی آن زمان و ماجرای روزنامه‌ نگاری «نهال» است.

فیلم داستانی خانه پنجم

فیلم داستانی «خانه پنجم»، پیرامون دختری در زمان کشف حجاب رضاخانی است که در دوران کودکی، از پسری به نام «عباس» کتک می‌خورد. سال‌ها از آن ماجرا می‌گذرد و او حس خوبی نسبت به آن پسر که حالا خواستگارش است، ندارد. دختر روزی در خیابان گرفتار مأموران حکومت می‌شود و نظمیه ‌‌‎‌چی‌ها می‌خواهند که چادر او را از سرش بکِشند اما مرد جوانی وی را نجات و در خانه‌اش پناه می‌دهد…. فیلم خانه پنجم

گزیده کتاب همه چیز درباره نهال دختر طرخان

فکر نمی‌کردم چای پونه، یا دم کرده‌اش بتواند سرم را گرم کند و صحت مزاج فایده‌اش باشد. اگر سفر به «افشنه» با آن همه دار و درخت این فایده‌ها را داشت زودتر می‌رفتم آنجا. هر چند حریف وسواسم نشده‌ام تا به حال.... [«افشنه» نگو شانه به سر... بالا به سر، قصه ببر... از این ور، از اون ور... قصه مرغ پا کُرک و پَر... ببر، ببر...»] البته این خانه طبیعی است، من اما طبیعی نیستم. من یازدهم مدرسه بلکه دوازدهم مدرسه دخترانه را مدرک دارم و سواددار هستم که البته فخری نیست از آن همه بلاها که سر ماها آمده در این دیار... هم شهر دیده‌ام هم شهرها... شوهرم آن قدر داشت که آب و تاب هر چیز به تنم بخورد و بفهمم مزۀ روزگار را... اما هر جا رفتم در جوانی یک وُروجک کامل بودم، چه حالا و حتی در بزرگی‌ام!

صفحات کتاب :
216
کنگره :
‫‬‭PIR۸۰۱۱‭‬ ‭
دیویی :
‫‬‭۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
۶۱۵۷۴۱۹
شابک :
9786226689472
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه همه چیز درباره نهال دختر طرخان