امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
5,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
75,000
15%
63,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خورشید

«کاوش در فضا» نوشته یان گراهام مجموعه‌ای علمی است که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. «سیارات دور»، «سیارات نزدیک»، «ستارگان دنباله‌دار و سیارک‌ها»، «ستارگان و کهکشان‌ها»، «خورشید» و «کره‌ی ماه» عنوان‌های این مجموعه به شمار می‌رود که ترجمه آن را مجید عمیق بر عهده داشته است. 

مجموعه «کاوش در فضا» شامل تازه‌ترین یافته‌ها درباره اسرار جهان هستی و نیز روند چگونگی شناخت ما از فضا را در قرن‌های متمادی که از نخستین باورهای اساطیری و خرافی گرفته تا جدیدترین اطلاعات مبتنی بر کشفیات علمی را دربرمی‌گیرد، بازگو می‌کند. بر همین اساس، تازه‌ترین توصیف‌ها درباره ماهیت جهان هستی، فرازهایی از مهم‌ترین ماموریت‌های فضایی، مأموریت‌های فضایی سال‌های آینده و تقویم وقایع و رویدادهای تأثیرگذار در اکتشافات فضایی و تصویرهای جذاب و دیدنی که به کمک پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌ها تهیه شده‌اند، از جمله بارزترین ویژگی‌های این مجموعه به شمار می‌رود.

در کتاب خورشید تازه‌ترین توصیف‌ها و اکتشافات درباره ماهیت خورشید، تولد و درون آن، توفان‌های خورشیدی، خورشیدگرفتگی‌ها، خورشید در اساطیر و ده‌ها مطلب دیگر درباره این سیاره گنجانده شده است.

گزیده کتاب خورشید

مردمان تمدن‌های باستانی باورها و اعتقادات عجیبی درباره‌ی توصیف چگونگی طلوع و غروب خورشید و حرکت آن در پهنه‌ی آسمان داشتند. آنها برای درک و توضیح علت هرچیزی که می‌دیدند، داستان‌های شگفت انگیزی خلق می‌کردند. یکی از باورهای مرسوم در آن ایام این بود که خورشید هر روز صبح سوار بر یک کالسکه یا قایق، از این سو به آن سوی آسمان حرکت می‌کند.

یونانیان باستان «هلیوس» را رب‌النوع خورشید می‌پنداشتند که هر روز صبح سوار بر کالسکه‌ای زرین که به وسیله‌ی چندین اسب کشیده می‌شود، از شرق آسمان به سمت غرب آسمان حرکت می‌کند. خورشید برای آغاز صبح روز بعد باید دوباره به شرق آسمان بازمی‌گشت. بنابراین شب هنگام هلیوس سوار بر یک فنجان طلایی از طریق اقیانوس و دور از دید همگان به سمت شرق باز می‌گشت.

صفحات کتاب :
34
کنگره :
‏‫‭QB۵۲۱/۵‏‫‭/‮الف‬۹خ۹ ۱۳۸۸
دیویی :
‏‫‭۵۲۳/۷
کتابشناسی ملی :
2043917
شابک :
978-964-391-486-8
سال نشر :
1398
قیمت نسخه چاپی :
750000

کتاب های مشابه خورشید