امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
100,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دانشنامه اسباب بازی های تهران قدیم

کتاب دانشنامه‌ی اسباب بازی های تهران قدیم" اثری است جذاب از "زردشت هوش ور" که در آن بالغ بر سیصد الی چهارصد اسباب بازی بومی طهران قدیم را به خوانندگان علاقه مند معرفی می‌کند. کار ارزشمندی که "زردشت هوش ور" در تدوین "دانشنامه‌ی اسباب بازی های طهران قدیم" به انجام رسانیده، معرفی اسباب بازی هایی است که بخش تاثیرگذاری از فرهنگ بومی و شکل گیری شخصیت کودکان آن روزها را داشته‌اند و حالا گرد فراموشی آن چنان بر سطوحشان نشسته که دیگر هیچکس خبر ندارد این اسباب بازی ها هم روزی وجود داشته‌اند.

اما "زردشت هوش ور"، غبار فراموشی را از سطح این اشیای دوست داشتنی ربوده و یک به یک آن ها را به مخاطب صاحب ذوق معرفی می‌نماید. نویسنده در بخش نخست "دانشنامه ی اسباب بازی های تهران قدیم"، کلیاتی را از تعریف عمل بازی و اسباب آن ارائه نموده و در کنار آن به تاریخچه ی اسباب بازی در ایران و دیگر کشورهای جهان پرداخته است. سپس بخش اصلی و مفصل تر کتاب که به شناسنامه ی اسباب بازی ها اختصاص داشته، با عکس های زیبای "علی خوش جام" و تصاویری از اسباب بازی های مورد نظر تکمیل شده است. اطلاعاتی که در "دانشنامه ی اسباب بازی های تهران قدیم" ارائه شده شامل نام، شماره شناسه، دلیل نام گذاری، مواد سازنده و اجزا، مشخصات ظاهری و ابعاد، تاریخچه، سازنده و نحوه ی بازی با آن می‌باشد. همچنین طی معرفی کاربری اسباب بازی، قوانین استفاده از آن، محل و زمان بازی، تعداد بازیکنان، سن و جنسیت، خطرات احتمالی و کاربردهایی که اسباب بازی مدنظر در به کارگیری ذهن کودک داشته بیان می‌شود.

گزیده کتاب دانشنامه اسباب بازی های تهران قدیم

تعریف اسباب بازی و انواع آن اسباب بازی وسیله‌ای است که کودک یا نوجوان با آن بازی می‌کند و سرگرم می‌شود. این وسیله ممکن است سنگ، شاخه‌ی درخت، گوش‌ماهی، توپ، عروسک، نمونه‌های کوچک چوبی و گِلیِ جانوران یا قطار برقی و چرخبال هدایت‌شونده‌ای باشدکه امروز برای بازی کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود.

بعضی از اسباب بازی‌ها مانند توپ، عروسک، فرفره، حلقه و نمونه‌های کوچک جانوران، گذشته‌ای بسیار دراز دارند و ازگذشته تا امروز وسیله‌ی بازی و سرگرمی کودکان بوده‌اند و در هر دوره از زندگی انسان تنها در ساختمان و ماده‌ی اولیه‌ی آن ها دگرگونی‌هایی به وجود آمده است.

قیمت نسخه چاپی :
1350000
صفحات کتاب :
444
کنگره :
1394 2 د9هـ71218/5/ G
دیویی :
649/55
کتابشناسی ملی :
3648814
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه دانشنامه اسباب بازی های تهران قدیم